Siralmasan indult a Battlefield 2042 karrierje, de az EA és a DICE kitartottak mellette: a rengeteg hibajavítás és frissítés mellett hét szezonnyi tartalommal is megtolták a háborús shooter szekerét. Idén azonban új korszak kezdődött az Electronic Artsnál, ami többek között azzal járt együtt, hogy a vállalat fejlesztők százait rúgta ki, kukázott egy Star Wars-játékot, és bezárta az egyik Battlefielden dolgozó stúdióját is, a következő Battlefield kampányán dolgozó Ridgeline Gamest.
Az értesülések szerint az EA ezentúl a legfontosabb franchise-aira kíván fókuszálni, amelyek között természetesen ott van a Battlefield is, viszont erősen kétségessé vált, hogy az új rész mellett a bukdácsoló Battlefield 2042-nek terem-e még babér. A választ most maga a cég adta meg.
Az Electronic Arts bejelentette, hogy a Battlefield 2042 jelenlegi szezonja egyben az utolsó is, több nem készül hozzá. Bár új eseményekre, kihívásokra és egyéb frissítésekre továbbra is számíthatnak a játékosok, de a figyelmük javát már a sorozat következő játékának szentelik a fejlesztők.
A Battlefield franchise-ért felelős igazgató, Byron Beede egy blogposztban adott helyzetjelentést, és elmondta, hogy elérkezett az idő arra, hogy a jelen helyett a jövőre fókuszáljanak. Tudják, hogy ez a hír sokaknak csalódást okozhat, azonban amikor megvizsgálták, hogy mi szükséges a sorozat jövőjéhez, egyértelművé vált számukra, hogy az erőforrásaikat át kell csoportosítaniuk, és teljes mértékben annak szentelniük magukat, ami ezután következik.
"A Battlefield 2042 fontos fejezete volt a sorozatnak, amit mindannyian ismerünk és szeretünk, és a visszajelzéseitek fontosak voltak, hogy segítettek nekünk ezt a játékot különlegessé tenni, miközben a jövő alapjait is leraktuk. A Battlefield olyan élmény, amelyet a közösség szenvedélye éppúgy meghatároz, mint a csapatvezérelt taktikák és a robbanékony csaták, és alig várom a napot, amikor többet tudunk mondani arról, hogy mi következik."
Hogy mi következik ezután, az nem teljesen világos: elhangzik a "Battlefield-univerzum" is, "összekapcsolt" egy- és többjátékos élményekkel, de akármi is legyen az új felvonás, az biztos, hogy az Electronic Arts komoly figyelmet fordít rá: a DICE mellett a Criterion és a Ripple Effect is dolgozik rajta (utóbbi állítólag egy free-to-play battle royale módon), és mint most kiderült, a Dead Space remake-et jegyző Motive is besegít. Pontosabban annak vezetői, Philippe Ducharme és Roman Campos-Oriola egy új Battlefield-csapatot irányítanak a montréali stúdióban.
A Motive-osok valószínűleg az egyjátékos szegmensen dolgoznak, ugyanis a stúdió igazgatója, Patrick Klaus elmondta, hogy Ducharme és Campos-Oriola bizonyították már a szakértelmüket a történetmesélés, a magával ragadó csaták és a Frostbite motorral való fejlesztés területén, ennek köszönhetően egyedülálló módon segíthetnek a Battlefield víziójának megvalósításában.