Nemrég számoltunk be róla, hogy egy elszánt rajongó Far Cry 5-ben alkotta újra minden idők legjobb James Bond játéka, az 1997-es GoldenEye 007 pályáit: Krollywood pakkjában mind a 9 küldetést megkaptuk, melyek még easter eggeket is tartogattak a nosztalgiázóknak.
A korszerű grafikában pompázó remake volt eddig a legjobb dolog, ami a generációs élményként számon tartott klasszikussal történt az Xbox 360-as GoldenEye: Reloaded elmeszelése óta, ám sajnos nem élvezhettük sokáig.
A Ubisoft ugyanis szerzői jogok megsértésére hivatkozva eltávolította a pályákat a Far Cry 5 Arcade-módjának kínálatából. Az eset kísértetiesen hasonlít az említett Reloaded sorsára, amit szintén hasonló okokból kellett kukázni, valamint egy Unreal Engine 4-es próbálkozásra is, melynek tavaly vetettek gáncsot a jogokat birtokló MGM ügyvédei.
Krollywood értetlenül áll az eset előtt, mivel a pályái nem tartalmaztak kódsorokat az eredeti, Nintendo 64-es verzióból, illetve meg sem kísérelte pénzért kínálni őket, hiszen a terjesztéshez használt Far Cry 5 Arcade egy közösségi játszótér, ahol a felhasználó neve (Perfect-Dark1982) bepötyögésével bárki elérhette a tartalmait.
"Nagyon szomorú vagyok, és nem is azért a munkáért, amit az elmúlt három évben áldoztam erre, hanem a játékosok miatt, akik játszani szeretnének vele, vagy azért vették meg a Far Cry-t, hogy játszhassanak a pályáimmal."
- nyilatkozta az alkotó a Kotakunak. A híroldal megkereste a Ubisoftot is, a kiadó viszont csak egy panelszöveggel reagált, amelyben a szerzői jogok megsértésére érkező panaszra hivatkozva a jogtulajdonos és a modder ügyének nevezte az esetet.
S hogy ki az a bizonyos panaszos jogtulajdonos, azt ugyan nem közölték, de erősen sejthető, hogy ismét az MGM van a háttérben, hiszen továbbra is ők birtokolják a játék licenceit.