Hirdetés

Ennyi volt, a Ubisoft hivatalosan lelövi az XDefiantet, és stúdiókat kezdenek el bezárni

|

Nem csak az XDefiant megy a levesbe, hanem vele együtt két fejlesztőcsapat is.

Hirdetés

A Ubisoft bejelentette, hogy 2025 júniusában leállítja az XDefiant cszervereit, miközben az új regisztrációkat és vásárlásokat azonnali hatállyal megszünteti. A döntés következményeként a kiadó bezárja San Franciscó-i és oszakai stúdióit, valamint csökkenti a sydney-i létesítmény működését, amely összesen 277 alkalmazott elbocsátásával jár. Az XDefiant csapatának fele azonban más szerepkörben folytathatja munkáját a cégnél.

Marie-Sophie de Waubert, a Ubisoft stúdióinak és portfóliójának vezetője e-mailben értesítette a dolgozókat, hogy az XDefiant nem tudott elegendő játékost vonzani és megtartani ahhoz, hogy versenyképes maradjon az ingyenesen játszható FPS-ek rendkívül igényes piacán.

"A játék túl messze van attól, hogy elérje a további jelentős befektetéshez szükséges eredményeket"

- írta. A játék 3. szezonjának tartalma még megjelenik, és a szerverek 2025. június 3-ig aktívak maradnak, de a további fejlesztéseket leállítják. Mark Rubin, az XDefiant ügyvezető producere szintén megerősítette, hogy az elmúlt 30 napban vásárolt tartalmakért teljes visszatérítés jár, az Ultimate Founder's Pack vásárlói pedig szintén visszakapják a pénzüket.

Hirdetés

Az XDefiant először 2021-ben került bejelentésre, és több halasztás után végül 2024 májusában indult el. Bár a kezdeti fogadtatás pozitív volt - a játék két és fél óra alatt elérte az egymillió egyedi játékost -, a lendület gyorsan elfogyott. Rubin októberben elismerte, hogy a játékosok száma csökkent, de akkor még tagadta a megszűnésről szóló pletykákat. Az XDefiant ezzel most csatlakozik a Concordhoz, amely szintén röviddel a megjelenése után szűnt meg. A Ubisoft döntése része egy szélesebb körű átalakulásnak, amely az elmúlt évben elmaradt eladásokkal, jelentős késésekkel és belső átszervezésekkel tarkított időszakra reagál.

Az XDefiant megszűnésének bejelentése kapcsán de Waubert hangsúlyozta, hogy a "Games-as-a-Service" modell továbbra is kulcsfontosságú a Ubisoft stratégiájában, és a Rainbow Six, The Crew, valamint a For Honor sikerei példaként szolgálnak. Mark Rubin külön kiemelte, hogy a játék nyitott és tiszteletteljes kommunikációt tartott fenn a fejlesztők és játékosok között, amit a jövőbeli projektek során is szeretnének fenntartani.

Az XDefiant megszüntetése nemcsak a játékosközösség, hanem az iparág számára is figyelmeztetés arra, hogy a free-to-play piac mennyire kiélezett, és milyen nehéz hosszú távon fennmaradni.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)