A Valve ugyancsak szereti bindzsizni a Steam felületét, hogy minden gördülékenyen menjen. A legutóbb kiadott, béta kliens frissített verziójába bekerült egy pár olyan újdonság - sőt, egy kifejezetten szuper új funkció is - amelyeket a felhasználók is látni fognak, de egy sor olyan innováció is, ami inkább a játékfejlesztő cégek munkáját hivatott megkönnyíteni.
Legalábbis ez lehetett a szándék, azonban a legutóbbi frissítéssel nem csak a leárazásokra vonatkozó új szabályok jöttek meg, hanem például a Steam áruház termékválasztékát mutató képernyő is kissé átalakult.
Mostantól ugyanis az előnézeti képeket mutató oldal bal szélén már csak két videót tölthetnek fel az egyes címekhez a fejlesztő cégek. Pontosabban, feltölthetnek annyit, amennyit csak szeretnének, de ebből csak kettőt lehet majd látni, a többi szépen bekerül a thumbnail-képek mögé, a jobb oldalra. Az adott oldal adminisztrátora beállíthatja, hogy melyik két videó jelenjen meg a képernyőmentések előtt.
Optimális esetben minél rövidebb idő alatt kell megmutatni a játékosoknak a jtáékmenetet. Ezért azt ajánljuk, hogy az első előzetes egy a játékmenetre fókuszáló változat legyen, amely egyértelműen megmutatja, hogy a jtáékosoknak mit kell csinálnia a játékban és hogyan lépnek interakcióba az általad épített világgal. A céges logókat és a narratív történetmesélést későbbre helyezed az előzetesben, hogy a játékos akkor találkozzon vele, amikor már felkeltetted az érdeklődését
- így szól a Valve jótanácsa a játékfejlesztőkhöz.
A kiadók mostantól fel is címkézhetik a videóikat, azaz kategóriákba rendezhetik azokat, hogy a játékosok könnyebben megtalálják, amit keresnek. A felhasználható címkék a következők:
- általános / mozi-élmény: ide tartozik a legtöbb előzetes, amelyek jellemzően előre renderelt videókból, logókból, címképernyőkből, a játék által begyűjtött díjakból és minimális játékmenetből állnak
- teaser/ízelítő: ezek rövidebb videők, amelyeket általában az adott cím bejelentésekor szoktak bemutatni. Az ilyen előzetesek nem mutatnak túl sokat a játékból, inkább csak felhergelik a játékosokat, hogy valami készül
- játékmenet: önmagáért beszél, ezek az előzetesek megmutatják, hogy mit fog csinálni a játékos
- interjú/fejlesztői napló: dokumentarista előzetes, amely a háttérmunkálatokba kínál betekintést.
A Valve közleménye szerint a változtatásra azért volt szükség, mert úgy látták, a játékfejlesztők nem túl ügyesek abban, hogy megmutassák a játékosokat legjobban érdeklő részleteket.
A döntés egyelőre megosztja a szakmát, akad, aki üdvözölte a változást, mert utálta, hogy meg kell várnia a videók betöltését, míg mások azon bosszankodnak, hogy a Valve miért akarja megszabni, hogy mit akarnak megmutatni a játékukból.