Hirdetés

Ennek a Steam újításnak a játékfejlesztők örülnek a legkevésbé majd

|

A legutóbbi módosítás nem biztos, hogy a játékáruház előnyére vált.

Hirdetés

A Valve ugyancsak szereti bindzsizni a Steam felületét, hogy minden gördülékenyen menjen. A legutóbb kiadott, béta kliens frissített verziójába bekerült egy pár olyan újdonság - sőt, egy kifejezetten szuper új funkció is - amelyeket a felhasználók is látni fognak, de egy sor olyan innováció is, ami inkább a játékfejlesztő cégek munkáját hivatott megkönnyíteni.

Legalábbis ez lehetett a szándék, azonban a legutóbbi frissítéssel nem csak a leárazásokra vonatkozó új szabályok jöttek meg, hanem például a Steam áruház termékválasztékát mutató képernyő is kissé átalakult.

Hirdetés

Mostantól ugyanis az előnézeti képeket mutató oldal bal szélén már csak két videót tölthetnek fel az egyes címekhez a fejlesztő cégek. Pontosabban, feltölthetnek annyit, amennyit csak szeretnének, de ebből csak kettőt lehet majd látni, a többi szépen bekerül a thumbnail-képek mögé, a jobb oldalra. Az adott oldal adminisztrátora beállíthatja, hogy melyik két videó jelenjen meg a képernyőmentések előtt.

Optimális esetben minél rövidebb idő alatt kell megmutatni a játékosoknak a jtáékmenetet. Ezért azt ajánljuk, hogy az első előzetes egy a játékmenetre fókuszáló változat legyen, amely egyértelműen megmutatja, hogy a jtáékosoknak mit kell csinálnia a játékban és hogyan lépnek interakcióba az általad épített világgal. A céges logókat és a narratív történetmesélést későbbre helyezed az előzetesben, hogy a játékos akkor találkozzon vele, amikor már felkeltetted az érdeklődését

- így szól a Valve jótanácsa a játékfejlesztőkhöz.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A kiadók mostantól fel is címkézhetik a videóikat, azaz kategóriákba rendezhetik azokat, hogy a játékosok könnyebben megtalálják, amit keresnek. A felhasználható címkék a következők:

  • általános / mozi-élmény: ide tartozik a legtöbb előzetes, amelyek jellemzően előre renderelt videókból, logókból, címképernyőkből, a játék által begyűjtött díjakból és minimális játékmenetből állnak
  • teaser/ízelítő: ezek rövidebb videők, amelyeket általában az adott cím bejelentésekor szoktak bemutatni. Az ilyen előzetesek nem mutatnak túl sokat a játékból, inkább csak felhergelik a játékosokat, hogy valami készül
  • játékmenet: önmagáért beszél, ezek az előzetesek megmutatják, hogy mit fog csinálni a játékos
  • interjú/fejlesztői napló: dokumentarista előzetes, amely a háttérmunkálatokba kínál betekintést.

A Valve közleménye szerint a változtatásra azért volt szükség, mert úgy látták, a játékfejlesztők nem túl ügyesek abban, hogy megmutassák a játékosokat legjobban érdeklő részleteket.

A döntés egyelőre megosztja a szakmát, akad, aki üdvözölte a változást, mert utálta, hogy meg kell várnia a videók betöltését, míg mások azon bosszankodnak, hogy a Valve miért akarja megszabni, hogy mit akarnak megmutatni a játékukból.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)