Hirdetés

Ennek a hatalmasat bukott játéknak több pályája van, mint játékosa

|

Az Endlight fejlesztője nevetve beszélt a nehézségekről, és az érdeklődés hiányának ellenére is folytatja a DLC-k gyártását.

Hirdetés

Azok az emberek, akik az AAA piac problémáira válaszul az indie-ket kezdik magasztalni, sokszor elfelejtik, hogy a független szcéna is rengeteg nehézséggel küzd. Amikor a Ubisoft zárja be az egyik stúdióját, és kaszálja el annak játékát, arról minden híroldalon beszámol, de szinte senki sem figyel arra, ha indie csapatok dobják be sorozatban a törülközőt. Mondjuk erős humorérzékkel mindent könnyebb feldolgozni, erre pedig Jim McGinley a legjobb példa.

McGinley áll az Endlight című ügyességi indie cím mögött. A trailer önmagában is egy pszichedelikus élmény, de a játéka nem csak azért különleges, mert minden képkockája szenzoros túlterhelésbe kergeti az embert. Az Endlight végigjátszása ugyanis egyszeri és megismételhetetlen élmény, és ezt szó szerint értjük: a pályákat csak és kizárólag egyetlen alkalommal lehet teljesíteni. Utána vagy maradnak a DLC pályák (szintén csak egy-egy körre), valamint az évente esedékes és meglehetősen kemény "Right to Replay" kihívás, aminek jutalma egy újrajátszási kupon.

Az egész iszonyatosan nyakatekert, és McGinley szerint elképesztően vicces. A PCGamernek adott interjújában elmondta, hogy tudja, sokan utálnák ezt az ötletet, de szerinte lesznek, akik értékelik a dolog humorát. McGinley nem tévedett: a játék nagyrészt pozitív értékeléseket kapott. A slusszpoén, hogy ezek a pozitív értékelések 28 embertől származnak.

Hirdetés

A játék 2023. júliusában jelent meg és az egyidejű játékosszám csúcsa a közelmúltig három fő volt. Ez tegnap egyébként megdőlt: mostanra az új rekord a korábbi duplája lett, ami százalékokban lenyűgöző, eladásokban kevésbé.

"Még mindig több pályánk van, mint játékosunk. Most vagyunk olyan 325 eladott példánynál. Az Endlighthoz eddig 16 szezont adtunk ki, szóval összesen 400 pályánk van."

Az Endlight eredetileg 100 pályával érkezett, melyek alapvetően nagyon rövidek (van, amit másodpercek alatt teljesíteni lehet), tehát elég gyorsan végigjátszható élményről beszélünk. Ez persze probléma lehet figyelembe véve, hogy a pályákat csak egyszer teljesíthetjük ezért McGinley 20 extra szezont tervezett előre, melyek havonta érkeznek, és további fejezetekkel bővítik a játékot. 

A fejlesztő tehát 20 DLC-vel bővíti alkotását, és ennyit akkor is leszállít, ha senki em kíváncsi az Endlightra.

"Nem játszhatod újra az Endlightot, szóval elköteleztük magunkat az ingyenes szezonok mellett. Egy évvel később még mindig támogatunk egy bukott címet. Ez olyan eredmény, amit még a No Man's Sky sem tudhat magáénak! A megjelenésnél is számítottunk már a bukásra, szóval már azelőtt megcsináltuk a szezonok 80 százalékát (ez 400 játszható, de még csiszolatlan pályát jelent és úgy 3 évnyi fejlesztési munkát). Úgy voltunk vele, hogy akkor sem adnánk fel, ha a bukás demoralizálóan hatna a csapatra. hiszen a DLC-k már majdnem készen ott sorakoznak. A terv tökéletesen bevált! A DLC-k előkészítése nélkül már rég messze járnánk. Már amilyen messzire 2 430 kanadai dollárból jutni lehet."

A DLC-ken túl McGinley kitartott a "Right to Replay" kihívás mellett is, aminek lefejlesztése csúszásokat okozott a szezonális hullámban. Ettől függetlenül a kihívást 50-en próbálták teljesíteni, de végül senkinek sem sikerült. McGinley idén kicsit megkönnyíti majd a kört, hátha így valaki be is fejezi majd.

"A kihívást összerakni volt vagy 2 hónapnyi meló (programozás, tesztelés, finomítás és annak biztosítása, hogy senki sem tudja meghackelni a dolgot). Nem hagyhatom, hogy mindez a kukában landoljon csak azért, mert senki nem játszani vele!"

Az alkotó humora még mindig nem fogyott el, és erről Redditen is gyakran tesz tanúbizonyságot. Ott folyton értesíti a közösséget a számokról és minden egyéb apróságról. Ettől függetlenül pontosan tudja, hogy milyen helyzetben van. A Fortnite-ban és a Robloxban bárki építhet játékokat, ami nagy segítség azoknak, akik nem tudnak belefolyni a tradicionális fejlesztésbe, de ez meg is fojtja az indie tér egy részét.

"Már most vannak indie fejlesztők, akik hatalmas közönségeknek csinálnak ezekben elképesztő játékokat. Össze tudnál hozni egy sikeres Endlightot ezekben a homokozókban? Én arra fogadnék, hogy igen. Azt nem tudom viszont, hogy mi lesz így a tradicionális indie fejlesztőkkel, akik a Steamre és konzolokra szeretnék kiadni alkotásaikat. Én arra tippelnék, hogy ők egyre kevesebb és kevesebb sikert tudnak megélni."

Mindezek ellenére McGinley nem mondott le a játékfejlesztésről. További projekteken, köztük egy VR Endlighton is dolgozik még.

"Minden mérhető eredmény szerint megbukott az Endlight, de én büszke vagyok arra, hogy milyen lett a játék. Nincs bántam meg semmit, részben azért mert nem csináltam volna semmit másképp. A félresikerült dolgok (a nagy kiadókat nem érdekeltük, nem volt pénz tartalomgyártók megfizetésére, nem beszélt rólunk senki, az indie tér beomlása) nem rajtunk múltak. Az Endlighton dolgozni álommeló volt. Nem mindenki tapasztalhatja meg ezt."

Az Endlight aktuális "Right to Replay" kihívása december 9-ig fog tartani. Ha elbukod, akkor legközelebb 2025. decemberében próbálkozhatsz, ha pedig még nem próbáltad a játékot, akkor most 50 százalékkal olcsóbban behúzhatod a Steamen.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)