Hirdetés

Enemy Territory: Quake Wars

|

Bizonyára nem mindenki emlékszik az eredeti Enemy Territory-ra, de ez nem is csoda hiszen akkoriban a játék még nem volt több mint egy Return the Castle Wolfeinstein mod, így nem is kaphatott nagy publicitást. A játék fő vonzereje a több hasznos kasztra és a folyamatos akcióra kihegyezett multiplayer mód volt, ami ügyesen megfűszereztek egy kis taktikázással is. Most gyakorlatilag ennek a játéknak a folytatását kapjuk meg, most nem az unalomig ismert második világháborús környezetben, hanem a Quake univerzumában. Megérkezett a Quake Wars bétája, amit alaposan kiveséztünk.

Hirdetés

Mint már a bevezetőben is írtam, a játékot átdobták a Quake világába, ami meglepően jó ötlet volt. Természetesen nem a készítő Splash Damage-nek villant fel a fejében az isteni szikra, hanem az Id-nek: a kevésbé jól sikerült Quake 4 helyett találniuk kellet egy új játékot, amit a híres Quake névvel illethetnek.. A történetről annyit, hogy a strogg faj betámadja a Földet, amit persze az Egyesült Földi Véderő, a GDF nem hagy annyiban és immáron készen is van a konfliktus, egy multi játékhoz bőven elég.

A jól ismert, a jól működő

A bétában sajnos csak egy pálya szerepelt, ami a Japánban játszódó Sewer volt. A Quake Wars annyiban követi a nagy előd hagyományait, hogy egy szerveren általában egy komplett mini-hadjáratot játszunk végig, azaz az egymás után következő pályák általában történetileg is kapcsolódnak egymáshoz. A felépítésük a már korábbról is ismert Assault módra hajaz, amikor az egyik csapat védekezik, addig a másik lépésről-lépésre halad előre a pályán, a különféle kisebb objektívák teljesítésével. Ezzel a az akció valójában folytonosan egy helyre összpontosul, leginkább ebben különbözik más multi-fps-ektől. Igaz így a pályák jóval lineárisabbnak hatnak, mint más játékokban, de így is számos egyéb lehetőségünk van segíteni a központi harcokat. Ezeket a kisebb küldetéseket bármikor bevállalhatjuk egy kis plusz Xp-ért, ilyen lehet egy védelmi torony felépítése, vagy egy előretolt spawn pont kiépítése. Itt érdemes megemlíteni, hogy a Quake Wars-ban is Xp-t gyűjtünk, hasonlóan a Battlefieldhez. Így akár itt is előfordulhat, hogy el se sütjük a fegyverünket, ha éppen egy orvos vagy mérnök szerepét játsszuk.


Kiegészítik egymást

A Quake Wars-ban viszonylag kevés, pontosabban öt kaszt közül választhatunk, amik remekül kiegészítik egymást. A választékban megtalálható a szokásos soldier, aki ezúttal négy féle előre összeállított fegyver-szettből válogathat. A második az elmaradhatatlan medic, aki állandóan a harc közelében van, gyógyítja és feléleszti a bajtársait. A következő az egyik legfontosabb kaszt, a mérnök, aki javítja a járműveket, felépíti a fontos épületeket, védelmi tornyokat rendel. A field ops szintén támogató kaszt, ők rendelik a légi támogatásokat, bombázásokat, a bombákat is ők hatástalanítják. Az utolsó kaszt, a sniper az egyik legnagyobb fun és személyes kedvencem, több ügyes trükkje miatt. Ő távolról osztja az áldást, aknákat tesz le, számítógépeket hackel, és ami a legeslegnagyobb királyság, felveheti az ellenfél ruháját és el tud vegyülni köztük. Így halomra késelheti az ellenfeleket, lőni ilyenkor nem tudunk, mert amint meghúzzuk a ravasztm lehull az álca, persze mikor be vagyunk öltözvem ajánlott a társaink elől is elfutni, hiszen ők se tudják kik vagyunk valójában, és ilyenkor következhet be a kellemetlen tk nevű esemény. A Splash Damage-nek külön köszönet azért, hogy a pályákat úgy építették fel, hogy mindegyik kasztra szükség van, hiszen a területek valamely részén biztosan olyan feladatba fogunk ütközni, ahol csak egy adott osztály tud érvényesülni.


Ezmiez? Doom 3 vagy Tech5?

Valójában egyik sem, de inkább csak Doom 3. A játék vizuális kényeztetésért a továbbfejlesztett Doom3 engine felel, amiben már helyet kap a Tech5 egyik nagy újdonsága, a mega-texture technológia. Ennek eredményeképpen az egész pályát egy gigászi textúra fedi le, így tűnnek el a csúnya illesztési élek. Az engine ezen kívül tudja a HDR-t, viszont shader modell 3-as kártyára ezúttal nem lesz szükség. A Quake Wars egy középkategóriás gépen már tökéletesen játszható, de egy gyengébb masinán is jól fut ha lejjebb vesszük a részletességet.


Végítélet

Az egyetlen negatívum amit ki lehetne emelni, hogy a karakterek túl gyorsak, így sokszor a vak szerencsén múlik, hogy eltaláljuk-e az ellenséget. Azért ennek az fps-nek nem kéne gyorsaságban olyan címeket megvernie mint az Unreal Tournament. Míg a hazai és külföldi fórumokat olvastam, a legtöbben azzal a kérdéssel álltak elő, hogy jobb ez mint a Bf2? A kérdés alapjában véve is hibás, hiszen hiába ugyanaz a stílus, két különböző kategóriáról beszélünk. A Battlefield-ben nagyobb szerepet kap a taktika és az átfogó hadműveletek, míg az Enemy Territory inkább a folyamatos, összehangolt akcióra helyezi a hangsúlyt. Míg teszteltem a játékot többször is azon gondolkodtam, hogy ez vajon mennyiben különbözik az eredetitől? Az az igazság, hogy olyan nagyon sok mindenben nem. A többi játék valójában példát vehetne a Quake Wars-ról, hiszen egy folytatásnak így kell kinéznie, kellő mennyiségű újítást kell tartalmaznia, mégis a régi játékosoknak is tetszeni fog. Megjelenés ősszel, de az E3-on még az is előfordulhat, hogy bejelentenek egy új Battlefieldet, ami még akár meglepetést is okozhat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)