Tavasszal jelent meg az Endzone - A World Apart, melynek fejlesztői azóta is az élményt fokozó és kiegészítő tartalmakon dolgoznak ahelyett, hogy kényelmesen szürcsölgetnék a koktélokat valamelyik tengerparton. Tegyük hozzá, hogy a játékosok is adtak nekik bőven munkát, miután rengeteg olyan apró, de bosszantó hibára hívták fel a figyelmüket, melyek kijavításával alkotásuk nagyságrendekkel jobbá tehető.
Az első, de remélhetőleg nem az utolsó expanzió főként az élvezetekről szól, már ha lehet ilyesminek helye egy olyan világban, ahol a sugárfertőzés és a fosztogatók részei a mindennapi nyomorúságunknak.
Posztapokaliptikus luxus
A kataklizmát átvészelők életet nem csupán mókából és kacagásból áll, a halál bármelyik pillanatban bekopogtathat az ajtajukon. Érthető tehát, ha az emberek munka után minden eszközt megragadnak, hogy egy kicsit ellazuljanak. Miután az alapvető, életben maradáshoz nélkülözhetetlen szükségleteket már sikerült kielégíteni, egyre több telepes fejében fordul meg az a kósza gondolat, hogy ő ennél azért egy kicsivel több kényeztetésre vágyik. Van, aki megenne egy zsírban tocsogó pörköltet, mások meg egy csokimázzal leöntött tortaszeletet tömnének az arcukba. Sokan a fél karjukat is odaadnák egy jó hideg sörért, míg egyesek inkább csavarnának egy cigit a vicces fajtából.
Ideje újra fejlődni egy kicsit
Mint azt nyilván kitaláltátok, a Prosperity lehetőséget ad ezeknek a luxuscikkeknek a beszerzésére, cserébe a dolgozóink sokkal boldogabbak és magabiztosabbak lesznek. A kor kihívásai új nyersanyagokat és technológiákat igényelnek; miután már nem a túlélés az elsődleges cél, közösségünk tagjai olyan elvárásokat támasztanak velünk szemben, amelyeket felelős kolóniavezetőként nem hagyhatunk figyelmen kívül. Az új nyersanyagok közé tartozik a homok, az edzett fém és a cement, ezek segítségével tudunk új, pofásabb épületeket emelni. A lepusztult kalyibákat lecserélhetjük modern és kényelmes otthonokra , melyek lakói éjszakánként elégedetten hajthatják álomra fejüket.
Építhetjük és szépíthetjük a településünket. Pihenés célját szolgáló pavilonokat, közösségi padokat, és a hangulatot javító, virágzó kaktuszokat telepíthetünk a városba, csak a kreativitásunk szabhat határt a tereprendezésnek. Az új gyárakban korszerű, nagy teherbírású fémeket és igazi betont készíthetünk, ezekkel tényleg időtálló lakónegyedeket hozhatunk létre. Látszik, hogy a fejlesztők ténylegesen odafigyeltek az elhivatott játékosok visszajelzéseire. Sokan panaszkodtak arra, hogy a vízgyűjtés nehézkes és cseppet sem szórakoztató. Ennek következményeként megjelent egy új épület, mely automatikusan tölti fel a víztározókat emberi beavatkozás nélkül.
Sok fejtörést okozott a sugárszennyezett élelmiszer is, de erre is született megoldás. Két új élelemtermelő épület is bevezetésre került. Mostantól halakat tenyészthetünk, de akinek nem kenyere a hús, az választhatja az új üvegházakban termesztett, növényi rostokban gazdag táplálékot is. Az ezekben a központokban előállított élelem a zárt rendszerek miatt nem lehet sugárszennyezett, ezért a legzordabb tekintetű tisztiorvos sem tud fogást találni rajtuk. De fejlődött a szabadtéri földművelés is, a veteményes egyik végében génmódosított kávébabcserjék fejlődnek, míg távolabb kenderpalánták hoznak húsos, THC-ben gazdag termést.
Túlzás lenne azt állítani, hogy radikálisan felforgatná a Prosperity az Endzone - A World Apart játékmenetét, de remek dolgokkal egészíti ki azt. Aki szereti a lassabb, megfontoltabb városépítést és a település cicomázását, annak simán megéri ez a bővítmény. Aki viszont akcióra, halálhörgésre és mutáns zombihordákra vágyik, az csalódni fog, de talán majd egy következő kiegészítőben ezeket is megkapjuk.