Már a koronavírus-járvány előtt is világos volt, hogy merre tart az iparág, ám az elmúlt néhány évben látványosan felgyorsult a kézzelfogható adathordozón forgalmazott játékok térvesztése. Most már ott tartunk, hogy a Tesco nem akar többé dobozos játékokat árulni, a THQ Nordic pedig erősen limitált példányszámban dobja csak piacra a PC-s változatokat, ráadásul az érkező AAA kategóriás címek közül többet (köztük az Alan Wake 2-t) már konzolokra is csak digitálisan lehet majd beszerezni.
Mindez nyilvánvaló előnyökkel jár, kevesebb hulladék keletkezik és az optikai lemezek, a műanyag tokok, a papírborítók, valamint a csomagolóanyag gyártása sem terheli a környezetet, továbbá nem kell szállítani, tárolni a készletet. Ugyanakkor a digitális disztribúciónál semmi sem teszi egyértelműbbé, hogy amikor játékot vásárolsz, akkor valójában csak azért a jogért fizetsz, hogy játszhatsz vele, birtokolni nem fogod. Tény, hogy ma már a lemezes játékok zöme használhatatlan egy-egy mackósabb online frissítés nélkül, de azt akkor sem vehetik el tőled egy tollvonással úgy, mint a digitális katalógusodat.
Márpedig épp ez fenyegeti azokat a játékosokat, akik huzamosabb ideig (elvileg legalább 4 évig) nem jelentkeztek be a ubisoftos felhasználói fiókjukba, amit korábban a UPlayen, egy ideje pedig a Ubisoft Connecten keresztül lehet elérni. Mint kiderült, a kiadó e-mailben figyelmezteti az inaktív fiókok tulajdonosait, hogy ha nem jelentkeznek be 30 napon belül, akkor elveszítik azt, és vele együtt minden hozzákapcsolt játékukat függetlenül attól, hogy hány címet vásároltak az évek során, mennyit költöttek rájuk, és milyen sok időt töltöttek velük. Szándéka komolyságát nyomatékosítandó az érintett fiókokat fel is függeszti a Ubisoft az értesítéssel párhuzamosan.
UBISOFT closes your account if you haven’t logged in for some time.
— AntiDRM🔴 (@PC_enjoyer) July 19, 2023
You will lose all your games purchased forever. pic.twitter.com/exC78bUt93
A döntés oka egyébként nem a kiadó mohósága vagy szívtelensége, hanem a GDPR-ból fakadó adatkezelési kötelezettsége, és mint arra az ügyfélszolgálat felhívja a figyelmet, a veszély könnyedén elhárítható, elég egyszer bejelentkezni az e-mail keltezésétől számított 30 napon belül, majd rányomni a Cancel Account Closure linkre a levélben.