Egy, a GDC-n lezajlott kerekasztal-beszélgetés alatt a videójátékok történet-mesélésének jövőjéről esett szó, és a jelenlévők mind egyetértettek abban, hogy a jelenlegi játékkategóriák (FPS, RPG, RTS, stb.) hamarosan meg fognak szűnni. Helyettük történet alapján fogják besorolni a programokat (sci-fi, dráma, akció), hasonlóan a könyvekhez.
Azonban gyakorlatilag ez volt az egyetlen pont, amelyben az összegyűltek egyetértettek, minden másban tökéletesen ellentétes álláspontok alakultak ki. Talán a legérdekesebb véleménykülönbség a TimeShiftet fejlesztÅ‘ Saber Interactive Ãrója, Michael Hall, és ugyanezen cég tulajdonosa, Matthew Karch között alakult ki. Hall szerint ugyanis technológiában már nem sokat tudunk fejlÅ‘dni, lassan elérjük a plafont, hiszen a fotorealizmus kapujában állunk. Karch szerint azonban pont az ellenkezÅ‘ véglet igaz: Å‘semberek szintjén vagyunk ahhoz képest, amit el tudnánk érni, és még hosszú az út elÅ‘ttünk.