El vagyunk látva hivatalos remake-ekkel is (hát még mennyire el leszünk, ha megjelenik a negyedik epizód modernizált változata), ennek ellenére az utóbbi évek legszimpatikusabb rajongói projektje a régi Resident Evil-játékok hiánypótló újrakiadása volt. Briins és Matt Croft fejlesztők kitalálták például, hogy előveszik az eredeti első rész 2002-es remake-jét és az abban használt modellek és hátterek segítségével 3D-sítik azt, külső nézetes kamerát használva.
A legszebb az volt, hogy megtartották az 1996-os (rettenetes) szinkront. Hasonlót terveztek a Code Veronicával is. De okkal fogalmazunk múlt időben, mivel a Capcom véget vetett a projektnek.
Briins egy Discord-üzenetben elmesélte, hogy először csak érdeklődött a kiadó, hogy honnan szedték a modelleket és az animációkat, majd egy következő üzenetben kíméletlenül befenyítették őket, hogy jogi következményei lesznek, ha nem törlik azonnal a weboldalt, ahonnan már letölthető volt a demó is.
Az időzítés nem véletlen: az ingyenes próbaváltozatnak egészen komoly visszhangja volt gamer körökben, a Capcomnak tehát lépnie kellett, és bár a törlés kész tragédia, senkinek nem voltak illúziói a kiadó jófejségével kapcsolatban. A weboldalon kívül a YouTube-videókat is törölték, azaz a rajongói remake-ek eltűntek a föld színéről. A két fejlesztő most inkább a saját, eredeti játékára koncentrál, amelyről sokat még nem tudni. Reméljük, sikeres lesz és a Capcom irigykedve nézi majd mindezt.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!