Ugyan 2022-ben megint érkezik majd egy nagy költségvetésű - és így várhatóan rendkívül részletesen kidolgozott - Harry Potter játék, egy ideje ritkábbak és kevésbé nagy horderejűek a varázsvilág gamereknek szánt feldolgozásai.
Ez persze nem volt mindig így, egy bennfenntes szerint a filmek megjelenésének időszakában ezen a fronton aktív Electronic Arts az ezredforduló környéként egy érdekes projekttel is kísérletezett, igaz, végül ez nem valósult meg.
Egy több platformon jelen lévő gaming közösség, az Original Gamer Life tett közzé nemrég egy beszélgetést a kezdeményezés mögött álló cég egyik vezetőjével, aki karrierjének korábbi szakaszaiban, a videojáték-iparban szerzett tapasztalatairól mesélt. Kim Salzer az Activision mellett az Electronic Arts kötelékében is dolgozott, ennek kapcsán árulta el, hogy a kiadó berkein belül létezett egy prototípus, ami egy Harry Potter MMO fejlesztésének a koncepcióját tesztelte. Salzer elmondása szerint a játék az akkori elképzelés szerint egy egyedül játszható komponenssel is bírt volna, erre épültek volna rá a különböző online elemek. A volt EA-munkatárs szerint a projekten dolgozó csapat magabiztos volt a munkájával kapcsolatban, de a körülmények nem kedveztek nekik.
"Jobb kifejezés híján kinyírták a projektet, mert az EA-nél különböző változások mentek végbe akkoriban, és a kiadó nem tudta, vagy inkább nem hitt benne, hogy [a Harry Potter] szellemi terméknek egy-két évnél hosszabb lenne a szavatossági ideje"
- mondta a 2000. és 2003. között az EA kötelékében dolgozó Salzer.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Ez alatt az idő alatt a kiadó gondozásában az első két Harry Potter film feldolgozása és a Quidditch World Cup jelent meg. A mozikhoz köthető adaptációkon kívül egyébként talán a LEGO Harry Potter volt az egyetlen, ami komolyabb érdeklődést vagy elismerést tudott generálni a varázsvilág rajongótáborában. A kétezres évek elején ráadásul egy rendkívül sokszereplős MMO-piacon kellett volna helytállnia a játéknak, ahol 2004-ben évtizedekre magához ragadta a vezetést a World of Warcraft, így például a szintén a mozis hype-ot kihasználni igyekvő The Matrix Online is csaupán néhány évet élt meg.
Néhány éve egyébként a Niantic próbálta meg a casual játékosok piacán kihasználni a Harry Potter licencet, ám a Wizards Unite nem tudta megismételni a Pokémon GO sikerét, így nagyjából két és fél év után bezárásra ítélték. Így nem kizárt, hogy az EA vezetői jól döntöttek, hogy nem erre fordították a kiadó erőforrásait, de azért érdekes lett volna látni, milyen játékkal rukkolnak elő.