Sokan talán emlékeztek még a Lode Runner nevű Commodore 64-re és Apple II-re megjelent csodára, mely többek között azért nagyon fontos a játékipar történetében, mert ez volt az egyik első olyan játék, melyben pályaszerkesztő kapott helyet.
Az ötlet Douglas E. Smith fejéből pattant ki, aki a Washingtoni Egyetemen kísérletezgetett, és eleinte csak egy „Kong” nevű prototípust állított össze. Ez néhányaknak annyira megtetszett, hogy arra bátorították, minden idejét fordítsa a játékfejlesztésre. A „Miner” nevű végleges változatot bemutatta a kiadóknak, és mind a négyüket (Sierra On-Line, Sirius Software, Synergistic Sotware és Broderbund) lenyűgözte, amit láttak. Végül a legjobb ajánlatot a Broderbund tette, így ők nyerték meg a kiadás jogát. A franchise jelenleg a Tozai Gamesnél van, tőlük kaptuk meg az Xbox Live-on megtalálható Lode Runnert, illetve az Androidos Lode Runner X-et és a mindhárom vezető mobil platformra elérhető Lode Runner Classicot.
Köszönjük az élményeket, Douglas, nyugodj békében!