Alighogy lement a nagy nyári játékbemutatók első hulláma (ne feledjük, hogy augusztusban is lesz még egy s más, például a gamescom és a THQ Nordic Showcase), máris megkezdődött a kiszorítósdi. A piac szereplői árgus szemmel fésülik át a naptárat olyan időpontok után keresve, amelyek megfelelnek az igényeiknek, ugyanakkor nem kell attól tartaniuk, hogy az ugyanarra a célközönségre lövő riválisok elhappolják előlük a vásárlókat.
Ilyenkor kétségtelenül előnyt élveznek a bejáratott franchise-ok, miként azok a címek is, amelyek mögött egy nagy kiadó, esetleg valamely konzolgyártó áll. Most például október közepe tűnik a leggyilkosabbnak, amikor is 15 nap leforgása alatt jelenik meg a Forza Motorsport, az Assassin's Creed Mirage, a Lords of the Fallen, az Alan Wake 2, a Marvel's Spider-Man 2, a Cities Skylines II és az Alone in the Dark. Ráadásul ezek csak az adott időszak kiemelt címei.
Ilyen helyzetben senki sem róná fel az A44 Gamesnek, ha meghátrálna a túlerő láttán, a 2018-as Ashennel a soulslike-rajongók elismerését kivívó csapat azonban mással indokolta döntését. De ne legyünk rosszmájúak, inkább higgyük el, hogy a tavaszra tervezett Flintlock: The Siege of Dawnnak tényleg több időre van még szüksége a kemencében, mielőtt elnyerné azt a formát, amivel már a stúdió is elégedett. A fejlesztők Twitter-bejegyzése szerint az a cél, hogy valóban lenyűgöző és feledhetetlen alkotást nyújtsanak át a játékosoknak.
A Flintlock egyébként a soulslike címek azon ritka képviselői közé tartozik, amelyekben állítható a nehézség, legutóbb a Steelrising alkotói kedveztek hasonló opcióval a rutintalan és/vagy bizonytalan játékosoknak.