Nemrég még úgy számolt a Kalypso Media (kiadó és jogtulajdonos) és a Claymore Game Studios (fejlesztő), hogy a kultikus Commandos széria előzménytörténete az év vége előtt a játékosok kezébe kerülhet, ám a minap új haditervvel álltak elő. A hivatalos blogon olvasható bejegyzés szerint a zárt körű bétára, valamint a publikus demóra érkezett visszajelzések nyomán lehet és kell is még csiszolni a játékon, ezért most 2025. márciusát veszik célba PC-n, PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön, Xbox One-on és Xbox Series X|S-en.
Nyilván ez megjelenési ablak sincs kőbe vésve, de az nem vitás, hogy év harmadik hónapjában határozottan jobban az esélyei a felülnézetes taktikai játéknak a sikerre az Atomfall, a Football Manger 25 és a Two Point Museum mellett, mintha bedobták volna a februári darálóba.
A halasztással nyert időt a fejlesztők a játék teljesítményének optimalizálására, a mesterséges intelligencia okosítására, az angol, német, francia, spanyol és kínai szinkronok véglegesítésére, a vezérlés finomítására (konzolon 3 irányítási séma lesz, PC-n tetszés szerint átkonfigurálhatjuk a gombokat), az inventoryt felváltó modern lootrendszer, valamint a nem halálos harci opciók (ki lehet ütni az ellenfeleket) beépítésére fordítják.
Ezzel párhuzamosan természetesen megkapja a hozzáillő zenei aláfestést is a Commandos: Origins, amely az eredeti zeneszerző, Mateo Pasqual dallamaiból is ihletet merítő Dynamedion csapatának műve. Már bele is hallgathatunk a Budapest Art Orchestra előadásában.
Hozzányúlnak még a megjelenés előtt a kezelőfelülethez is figyelembe véve a játékosok javaslatait, továbbá igyekeztek megnyugtatni mindenkit, hogy a demóküldetés csupán arra szolgált, hogy ízelítőt adjon a játékmenetből, ennél méretesebb térképek, nagyobb mozgásteret kínáló, nem ennyire lineárisan strukturált küldetések várják majd az érdeklődőket.