Szinte hihetetlen, de már 2015-ben is hírt adtunk nektek arról, hogy az Artúr király körüli legendákra épülő MMO, a Camelot Unchained bétája néhány váratlan akadály miatt az eredetinél csak valamivel később rajtolhat majd el. A játék egyébként még 2013-ban, az egészen nagy népszerűségnek örvendő Dark Age of Camelot szellemi örököseként indult útjának a Kickstarter felületén, ahol több mint 2,2 millió dollárt gyűjtött össze a közösség a projekt finanszírozására.
Eltelt pár év, majd leginkább a csúszások miatt került a figyelem középpontjába a City State Entertainment alkotása, míg végül szinte teljesen lekerült a térképről. Legutóbb 2020-ban adott életjelet a projekt, bár ekkor sem lelkesedtek fel különösebben az érdekeltek. A fejlesztőknek ugyanis sikerült igen szépen felmérgelniük a rajongókat, amikor is bejelentettek egy teljesen új online játékot úgy, hogy a Camelot Unchained még a megjelenés közelében sem volt. Hosszú évek után azonban most újabb hírek futottak be, maguk a fejlesztők törték meg a csendet, ráadásul mind a két projektjükkel kapcsolatban szóltak néhány szót.
A bejelentés azért érkezett most, mert a csapat nevet váltott: City State Entertainment helyett most már Unchained Entertainment név alatt folytatják a munkásságukat. A közleményük alapján a másik fejlesztés alatt álló játékuk, a Final Stand: Ragnarök még idén márciusban rajtolhat korai hozzáféréses állapotban (ez azért külön érdekes, mert már 2021 óta elérhető így), míg a Camelot Unchained az ígéretük szerint várhatóan valamikor 2025 végén fut majd be.
A közlemény középpontjában sokkal inkább az Unchained Engine grafikus motor állt, amit Mark Jacobs, az Unchained elnök-vezérigazgatója elvileg már több mint 30 éve szeretett volna megvalósítani. Ezzel kapcsolatban Jacobs egészen pontosan úgy fogalmazott:
"Motorunk a nagy hollywoodi produkciókban, például A Gyűrűk Urában látottakhoz hasonló, hatalmas csatákat biztosít a videojátékok számára, ahol több ezer valódi játékos, valós időben léphet kapcsolatba egymással és osztozhat egy epikus élményen. Izgatottan várjuk, hogy saját játékokat indítsunk, és hogy a nem túl távoli jövőben megoszthassuk technológiánkat a többi álmodóval is."
Visszakanyarodva a játékokhoz, a Final Stand: Ragnarök eddig nem teljesített túl fényesen, és nem tudni, mire utaltak pontosan a közleményben, és hogy mi is fog majd történni márciusban. Elvégre a 2021 óta elérhető játékot legjobb pillanatában 37 játékos pörgette egyszerre, ami meglehetősen lelombozó eredmény. Szóval nem világos, hogy most újraindítás történik majd, vagy csak félrefogalmazták a dolgokat, de mi azért figyelemmel kísérjük a fejleményeket.
Látszólag a Camelot Unchained iránt is elvesztette a bizalmát a közösség. A Reddit felületén kifejezetten elutasítóak a felhasználók a játékkal kapcsolatban, akik leginkább a most célba vett, 2025-ös megjelenésben kételkednek. Az biztos, hogy rengeteg pénzt beletömtek már a projektbe, de az eddigiek alapján tényleg nem érdemes hatalmas durranásra készülni, már ha egyáltalán lesz belőle bármi is.