A Visceral bezárása kiborította a bilit, és nem csak a játékosok vannak felháborodva, hanem az ipar jelentős résztvevői is. Ez leginkább a meglehetősen sötét jövőt festő indoklásnak köszönhető, miszerint az EA nem látja a lehetőséget az egyjátékos, lineáris játékokban.
A Waypoint legutóbbi podcastjában részt vett a BioWare egyik korábbi dizájnere, Manveer Heir, aki 7 évet töltött a csapattal, és dolgozott a Mass Effect 3-on és az Andromedán is. Heir egyszerűen kimondta azt, amit mind sejtettünk: az EA egyszerűen jobban termelő játékokat akar.
"Az volt az elv, hogy 'hozzuk vissza a játékosokat újra és újra'. Miért fontos ez az EA-nek? Az oka ennek a mikrotranzakciók: hogy eladhassunk kártyacsomagokat a Mass Effect játékokban, a többjátékos módokban. Pontosan ezért adtuk hozzá a csomagokat a harmadik részben: így oldod meg, hogy újra visszatérjenek, ahelyett, hogy 'csak' játszanak 60-100 órát és lelépjenek."
Heir elmondása szerint a mikrotranzakció lett a kiadó egyik legfontosabb szempontja, mivel iszonyatos pénzeket hoznak be.
"Meg kell érteni, hogy mekkora összegekről beszélünk. Nem mondhatok számokat, de azt igen, hogy amikor a Mass Effect 3 multija elindult, akkor csak a kártyacsomagokból befolyt pénz igen jelentős volt. Annyira, hogy ezért lett többjátékos mód a Dragon Age-ben, és az összes többi olyan EA játékban, amiben addig ez nem volt szempont. Láttam olyat, aki konkrétan 15 000 dollárt (~3 900 000 Ft) költött Mass Effect kártyákra."
A dizájner szerint leginkább ennek köszönhető az, hogy a Visceral Star Wars játéka komoly átalakuláson fog keresztülmenni, és ez az oka annak is, hogy születőben van az Anthem, egy olyan típusú játék, amit a BioWare még sosem csinált.