Amy Hennig a játékipar egyik legelismertebb írója, aki olyan sorozatok forgatókönyvéért volt felelős, mint az Uncharted vagy a Legacy of Kain. Hennig legutóbb a Visceral Games elkaszált Star Wars projektjén dolgozott, viszont az író úgy gondolja, hogy nem érdemes az EA-t hibáztatni ezért a döntésért.
Hennig nemrég részt vett egy konferencián, ahol egy díj átvételét követően Mark Cerny társaságában a közönséggel is elbeszélgettek különféle játékipari kérdésekről. Természetesen előkerült a félbemaradt Star Wars játék témája is, hiszen a közönséget érdekelte, hogy Hennig hogyan értékeli a helyzetet, viszont ő elmondása szerint érthetőnek tartja, hogy így történt:
"Nem hibáztatom az EA-t azért a döntésért, akármennyire is nehéz volt elfogadnom. Megértem a mögötte rejlő kihívást. Nagyon nagyra tartom a Sony-t, amiért továbbra is ennyi figyelmet fordítanak a single player játékokra, mert rémisztő ilyenekre vállalkozni. Nagyon drágák és nem passzolnak jól a szolgáltatásként működő játékok modelljével, ami ugye az egyik legnagyobb trend mostanában."
Hennig szerint a cél az lenne, hogy a single player játékoknak nem kell eltűnnie, de más modellként kell működniük, hogy fenntarthatóak maradjanak. Úgy gondolja, hogy lenne értelme rövidebb, de annál tartalmasabb játékokat fejleszteni, amiket aztán digitálisan is lehetne terjeszteni.
Van igazság abban, amit Hennig mond, hiszen ha megnézzük, a single player játékok fejlesztését sok régi berögződés vezérli a mai napig, amik közül sok talán már nem is igazán támasztható alá erős érvekkel. Tipikus példa, hogy a mai napig elvárjuk, hogy minél hosszabb legyen egy ilyen játék, viszont ha egy kicsit ránéztek az achievement statisztikákra (nem véletlenül kaptok egyet minden fejezet után!), akkor jól látszik, hogy az embereknek csak egy viszonylag kis töredéke jut el a mai játékok végéig. Túl sok a játék és túl kevés az idő, így nem lenne meglepő, ha nagy közönségnek lenne igénye kompaktabb élményekre. Ezzel persze nem mindenki - főképp a Star Wars játékok régi világát visszasíró közönség - ért egyet.
Ti mit gondoltok? Itt az ideje újragondolni a single player körüli hagyományokat? Vagy hagyni kell a mainstream vonalat, és koncentrálni arra a közönségre, akik a klasszikus egyjátékos élményt keresik?