Az Electronic Arts benyújtotta az első és második negyedéves gazdaségi jelentését, ami szerint a PC nagyon is fontos platform a számukra, legalább annyira, mint a jelenlegi konzolgeneráció képviselői.
Az EA statisztikái szerint a PC-s bevételek a teljes kassza 23 százalékát adták ki 2016 Q2-ben (második negyedév), míg 2016 Q1-ben 21%-át. A játékok jelenlegi generációs konzolokra készült verziói 41%-kal járultak hozzá az EA kasszához.
Mivel ez a szám a PS4 és XONE eladásokat együtt mutatja, ezért feltételezhetjük, hogy az átlagosan a PlayStation 4-nél számokban rosszabbul teljesítő Xbox One van a platformhármas legvégén. Tehát a bevételi források sorrendje a következő: PS4, PC, XONE.
Ha rövidre akarjuk zárni a dolgot, akkor annyit mondhatunk, hogy a PC hozott 184 millió dollárt a kiadónak, míg a két jelenlegi generációs gép 332 milliót 2016 második üzleti negyedévében (igen, még nincs 2016, de az üzleti évek máshogy működnek).
Ez önmagában elég ahhoz, hogy elkönyvelhessük: a PC-s játék nem rossz biznisz, nem ártana jobban odafigyelni rá. Ezt már csak mi mondjuk, nem az EA sajnos.