Nemrég az Elden Ring rendezője, Hidetaka Miyazaki elmesélte, hogy hogy bár a játék sztoriját ezúttal is ő írta, a lore kidolgozásában részt vállalt A tűz és jég dala kötetek írója, George R.R. Martin is. Neki köszönhetően a világ és a karakterek sokkal több mélységet kapnak.
Miyazaki most az amerikai IGN-nek nyilatkozva újabb részletet osztott meg az Elden Ringről: elmondása alapján a játék narratívája a Dark Souls játékokéhoz hasonló lesz, vagyis ismét fontos a tárgyak leírása, a karakterek interakciója és a környezet általi történetmesélés egyéb módszerei is a lore megismeréséhez. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a hatalmas, nyílt világ felfedezése sokkal szabadabb lesz a korábbiaknál, amely lehetőséget biztosít számukra a mélyebb történetépítéshez. Korábban egyébként már kiderült, hogy testreszabhatjuk a karakterünket, így a sztoriban is nem tudnának építeni egy olyan dramaturgiailag erős karakterre, mint amilyen Sekiro is volt.
Úgy tűnik tehát, hogy a FromSoftware nem olyasfajta közvetlenebb megközelítést alkalmaz a narratíva kapcsán, mint ahogy tette azt a Sekiro: Shadows Die Twice esetében, hanem visszatér a régi megoldáshoz - még akkor is, ha egy olyan profi történetmesélő, mint Martin a fedélzeten van.