Ugyan az első előzetes rendkívül rejtélyes volt ezúttal is, az Elden Ring fejlesztését vezető Hidetaka Miyazaki azóta a játék több aspektusáról is beszélt különböző interjúkban. Ezek közül nemrég az IGN.com is megjelentetett egyet, amelyben a From Software elnöke ismét megerősítette, hogy az új játékuk sokban épít a Souls játékokra, de komoly újításokat is remélhetünk tőle.
Az interjúból kiderül, hogy a legszembetűnőbb változás talán a világ méretében és felépítésében mutatkozik majd a Souls-játékokhoz képest.
"Ugyan a korábbi játékok szűk és komplex dungeonjei is sok helyen kötődtek egymáshoz, az Elden Ring helyszínei sokkal nagyobbak és nyitottabbak lesznek, a játékmechanikákat pedig ennek függvényében dolgoztuk ki. (...) A nagyobb világban új rendszerek és harci mechanikák bevezetése gyakorlatilag elkerülhetetlenné válik. Ebből a szempontból úgy gondolom, az Elden Ring a Dark Souls természetes evolúciója"
- mondta ezzel kapcsolatban Miyazaki. A nyíltabb világ viszont nem fogja megváltoztatni, hogyan néz ki egy város a From Software játékaiban, ahogy az Elden Ring településeinek lakói is a fejlesztők által korábban készített NPC-kre hasonlítanak majd, igaz a hátterük George R. R. Martin közreműködésének köszönhetően ezúttal talán kicsit más lesz.
Az NPC-khez hasonlóan pedig a játékos karaktere kapcsán is inkább a Dark Souls-trilógiához hasonló főszereplőre számíthatunk a Sekiro előre kidolgozott hősével ellentétben.
"Az Elden Ringben nincs fix főszereplő, nagyrészt a játékosra bízzuk az általa létrehozott karakter tulajdonságait és személyiségének kialakítását"
- fejtette ki a From elnöke. Arról nem esett szó, hogy a karaktergenerálás szempontjából is megtartják-e a korábbi játékaikban megszokott részletességet, de valószínűleg ezen a téren sem kell csalódnunk majd.
Ti melyik típusú RPG-ket szeretitek inkább, ahol egy előre megalkotott főszereplőt kaptok, vagy az a jobb, ha saját karaktert találhattok ki?