Az 1994-ben megjelent System Shock remake-je a közösségi finanszírozású videojáték-projektek állatorvosi lova: a jogokat megszerző, addig kizárólag régi klasszikusok újrakeverésével foglalkozó Nightdive Studios mert nagyot álmodni, és egy, az eredetihez mindenben hű új kiadást ígért a Kickstarter-kampányt több mint egymillió dollárral megtámogató rajongóknak. A csapat azonban az idő múlásával egyre több saját ötletet adott hozzá Looking Glass Studios által lefektetett alapokhoz, ezért a projekt irányt váltott, és immáron reboot akart lenni.
Még egy motorcserét is végrehajtottak a srácok (Unreal Engine 4 váltotta a Unityt), ekkor már nyilvánvaló volt, hogy a 2017-re belőtt céldátumot képtelenek lesznek tartani, és addig toldozták-foldozták az egyre inkább Frankenstein szörnyére emlékeztető alkotást, hogy szépen kifogytak a pénzből.
A következő év elején aztán jött a nagy feleszmélés, hogy épp mindent csinálnak, csak azt nem, amire a közösség összedobta a pénzt, ezért lenyesték a felesleget, és visszatértek az eredeti vízióhoz, most már 2020-as premierrel számolva, de közbeszólt a koronavírus-járvány. Sok más játékhoz hasonlóan a System Shock remake is csúszott, nem is keveset, ám végül 2022-ben már kiadóra is lelt az Embracer Grouphoz tartozó Prime Matter képében. Most pedig a Kickstarteren közölt helyzetjelentésnek hála már azt is tudjuk, hogy több mint öt év késést követően 2023 márciusában érkezik a játék PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S konzolokra.
Ugyanakkor az is kiderült, hogy a csapat mégis eszközölt néhány változtatást, amire valójában nem tartottak igényt a rajongók: új ellenfelek és a régiek különböző variációi hivatottak magasabb szintre emelni a kihívást, a csonkolástól (szét lehet lőni, verni a tetemeket) pedig alighanem a hangulat fokozását remélik a fejlesztők.