Természetesen jól tudjuk, hogy a statisztikák, nem mindig mutatnak objektív képet. Az adatokat is többféleképpen lehet értelmezni. Mindazonáltal akad néhány figyelemreméltó megállapítás a PC Gaming Alliance jelentésében. Lássuk ezeket, szépen sorban:
- A PC az legnagyobb profitot generáló, különálló platform. A tavayi évben 11 milliárd dollárt jövedelmeztek a PC-s videójátékok. Ebből 6 milliárd dollárnyi jött össze, Európában, és Észak Amerikában.
- A pénz az MMO játékokban van. A legjobban fogyó PC-s sikerjátékok, átlagosan 50 millió dollárt jövedelmeznek, míg a leginkább Ázsiában domináns MMO-k, átlagosan 100 millió dollárnál is többet hozhatnak a konyhára. Az igencsak sikeres World of Warcraft, több mint egymilliárd dollárt jövedelmez évente (azaz 220 milliárd forintot - vö: a magyar állam válságkezelő csomagja ilyen összegű kiigazításról regél 1-2 hete).
- A piac lassan megoszlik. A fejlődő országokban egy új réteg jelent meg, amely leginkább a casual játékokra vevő. Ennek oka leginkább ott keresendő, hogy ezekben az országokban, az embereknek nincs olyan számítógépük, melyen elfutna például a Crysis.
Akit esetleg érdekel a többi adat, letöltheti az egész jelentést.