Hirdetés

Kiderült, PS5-ön vagy Xbox Series X-en szebb-e a GTA V

|

Több szempontból is megvizsgálták, hogyan teljesít a játék next-gen kiadása a rivális konzolokon.

Hirdetés

A játékosok túlnyomó többsége valószínűleg már annak örülne, ha a Grand Theft Auto VI-ban pörgethetné a küldetéseket, ám az élet nem ilyen kegyes, a 2022-es esztendő csak a közel 10 éves GTA V harmadik kiadását, a PlayStation 5-re és Xbox Series konzolokra szánt next-gen változatot hozta el nekünk.

Tapasztalataink szerint az újabb ráncfelvarrás sajnos korántsem hozott akkora előrelépést, mint a 2014-ben kiadott PC/PS4/Xbox One-változat, ám ettől függetlenül sokak számára lehet érdekes, hogy összemérve miként teljesít a Sony és a Microsoft legújabb konzoljain.

Hirdetés

Az Eurogamer egy átfogó tesztnek vetette alá a kérdést, ám azok kedvéért, akik gyorsan levonnák a konklúziót, előrebocsáthatjuk, hogy a portok egyike sem élvez egyértelmű előnyt a másikhoz képest, mindkét változatnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. A gyengébb Xbox Series S-t nem vizsgálták, az egy későbbi anyag tárgya lesz. Ezek tisztázásával pontokba szedve foglaljuk össze a lényeget:

  • Mindkét konzolon a Performance, Fidelity és Performance RT módok között választhatunk, az utóbbi sugárkövetéses árnyékokkal dobja fel a látványt, mindhárom támogatja a HDR-t.
  • Fidelity módban fixált 4K/30 fps-ben fut a játék, míg a teljesítményorientált üzemmódokban 1440p/60FPS-t kapunk.
  • A PS5-ös változat támogatja a DualSense kontroller kifinomult haptikus visszajelzéseit, ami az Xbox Series X-en értelemszerűen hiányzik.
  • Az SSD-nek köszönhetően mindkét konzolon jóval gyorsabb a betöltés, a gyorsutazás és a küldetések újrakezdése effektíve azonnal történik. A betöltési idők között nincs nagy különbség: az Eurogamer Trevor lakókocsiját hozza példának, ami a Series X-en 20,76 másodperc alatt jelenik meg, míg a PS5-ön 23,18 másodperc kell neki.
  • Az azonos időjárási és környezeti viszonyokkal induló küldetések alapján a két port pariban van a textúrák, a világítás, az effektek és a látótávolság terén, üzemmódoktól függően azonban akadnak kisebb-nagyobb eltérések.
  • A PS5 például az autók alatt, a növényzet körül és a karakterek lábainál is renderel árnyékokat, míg a Series X-ről ezek hiányoznak. A tesztelő szerint ezt akár egy bug vagy egyszerű mulasztás is okozhatja, így nem kizárt, hogy később még patchelik.
  • A Series X teljesítmény üzemmódban jobb tükröződéseket produkál az autókon, ám ez csak bizonyos jeleneteknél (pl. Franklin első küldetésében) szúrható ki igazán.
  • Mindkét konzol viszonylag magabiztosan tartja a 30/60 fps képkockasebességet, egyes szituácuókban és környezetekben viszont előfordulnak bezuhanások, hol a PS5, hol a Series X javára.
  • Performance módban nem meglepő módon sokkal stabilabb az fps-szám, Series X-en azonban érezhetően többször tapasztalhatók kisebb visszaesések.

Az Eurogamer azzal zárja a tesztet, hogy összességében nehéz megkülönböztetni egymástól a két verziót, mivel a látványban az Xbox hiányzó kisebb árnyékai jelentik az egyetlen komoly eltérést, az fps-beli előny pedig hol az egyik, hol a másik konzolnál van. Magyarán nem a GTA V harmadik nekifutása lesz az, amit egymás orra alá dörgölhetnek a konzolháború frontharcosai, ez pedig jól is van így, hiszen egyik oldallal szemben sem lenne fair, ha silányabb terméket kapnának.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)