Elképzelhető, hogy a vírusjárvány felgyorsította az E3 bukását, ami már egy ideje egyébként is a levegőben volt. Az esemény egyre kevésbé tudott vonzó maradni a kiadók, fejlesztők és játékosok számára, és bár fontos találkozási pont volt a szakma képviselőinek, lehet, hogy ha a jövőben rákényszerülnének, könnyen találnának valami alternatív megoldást.
Mivel idén teljesen elmaradt az E3, mindenki, akinek mondanivalója volt, saját rendezvénnyel készült, és a bejelentésekre nem egyetlen hét (vagy három nap) alatt került sor, hanem folyamatosan adagolták őket a nyár folyamán (és fogják még augusztusban is, ott lesz például a DC FanDome és az Xbox újabb bejelentkezése).
A SuperData összefoglalója szerint a nagy kiadók jól jártak az E3 elmaradásával, a közepes és kis méretű cégek viszont már kevésbé. A játékosok és a sajtósok tudják, kire érdemes odafigyelni, és mindegy, mikor szólal meg egy Electronic Arts vagy egy Ubisoft, biztos, hogy nagy figyelem fogja övezni az előadást.
A júniusi PlayStation 5-ös esemény például átlagos percenkénti nézőszámban verte a The Game Awardsot vagy az Xbox tavalyi E3-as előadását, a Ubisoft Forward pedig felülmúlta a kiadó 2019-es műsorát, részben feltehetően a Far Cry 6 sokak által várt bemutatója és az ingyenes Watch Dogs 2 ígérete miatt.
Ezzel szemben a PC Gaming Show még a 2019-es számait sem tudta hozni (nyilván részben azért, mert mindig rettentő érdektelen az egész), és valószínűleg a Guerrilla Collective vagy a Future Games Show sem fog a jövőben olyan elérést produkálni, amilyet a kisebb játékok egy E3 alatt elértek. A SuperData szerint jelenleg a legjobb módszer a kicsik számára, ha a platformüzemeltetőkkel és a nagy kiadókkal kötnek szerződéseket - ez sem jöhet be mindig, mint azt a Rocket Arena példája mutatja, de próbálkozni érdemes.