Hirdetés

Egy új törvény előírja, hogy figyelmeztetni kell a vásárlókat a digitális címek eltűnésére

|

A Ubisoft és a Sony is tett érte, hogy új szabály szülessen a kiskereskedők számára.

Hirdetés

A dobozos játékok támogatói a gyűjtés puszta ténye mellett azt is szeretik felhozni a formátum védelmében, hogy az megmarad, míg a kizárólag digitálisan létező alkotásokat bármikor semmissé tehetik. Csakhogy manapság már a lemezeken is sokszor csak a játék egy kisebb része található, a többit pedig telepítéskor kell letölteni, egy internetes kapcsolatot igénylő, vagy éppen online címet tehát hiába akarunk feltenni évek múltán, ha nincs szerver, nincs támogatás.

A közelmúltban a Ubisoft a The Crew-val dühítette fel a játékosokat (azoktól is elvette, akik megvásárolták), és a felháborodásból tanulva a The Crew 2 és a The Crew Motorfest esetében már megígérte, hogy lesz offline mód, míg a Sony két ügyben erodálta a játékosok bizalmát. Az egyik a Concord villámgyors lelövése volt (noha a vásárlók pénzét visszaadja), a másik pedig a Discovery-tartalmak eltávolítása a PlayStation Store-ból (amit azóta visszavont). 

Hirdetés

Az üggyel kapcsolatban egy fronton történt már előrelépés: az Európai Bizottság pár hónapja bejelentette, úgy döntött, nyilvántartásba veszi a "Mentsük meg a videojátékokat" (Stop Destroying Videogames) nevű polgári kezdeményezést, ami az Európai Unióban játékokat árusító vagy licencelő kiadókat arra kötelezné, hogy játékaikat működőképes állapotban tartsák.

De nem ez az egyetlen fontos fejlemény a játékok megőrzése szempontjából, ugyanis egy 2025. január 1-jén hatályba lépő, új kaliforniai törvény értelmében az eladók nem használhatnak vásárlásra utaló kifejezéseket digitális árukkal (filmekkel, könyvekkel és természetesen videojátékokkal) kapcsolatban, hacsak nem figyelmeztetik egyértelműen és jól láthatóan a fogyasztókat arra, hogy ezeket a termékeket bármikor elvehetik tőlük. Ez alól mentesülnek azok a digitális termékek, amelyek  ingyenesek és "állandó offline letöltést kínálnak külső tárolóeszközre, amely internetkapcsolat nélkül használható".

Az említett törvény, az AB 2426 lényegében kibővíti a hamis reklámozást érintő meglévő törvényeket azzal, hogy korlátozza minden olyan kifejezés használatát, "amelyet egy értelmes személy úgy értelmezne, hogy korlátlan tulajdonjogot kap". Annak biztosítása érdekében, hogy az emberek megértsék, hogy a digitális tulajdonjog nem valódi tulajdonjog, az eladóknak vagy "a vásárló megerősítő nyilatkozatát" kell megkapniuk a tranzakció során, vagy - és ez nyilvánvalóan a gyakorlatiasabb megközelítés - figyelmeztetést kell elhelyezniük a vonatkozó termékeken "olyan módon, amely egyértelműen tájékoztatja a veszélyről".

A törvényjavaslatot Jacqui Irwin képviselő nyújtotta be februárban, akit az késztetett erre a lépésre, amikor a Sony a lejáró licencek miatt el akarta távolítani a Discovery-tartalmakat a PlayStation Store-ból, ugyanis a műsorokat így nemcsak hogy nem lehetett volna megvásárolni a továbbiakban, de azok is elvesztették volna őket, akik már megvették. Bár a Sony visszatáncolt, a Ubisoft és a The Crew esete, majd a Sony Concord-fiaskója igazolta, hogy a javaslat benyújtása volt a helyes lépés. A GOG digitális áruház gyorsan ki is használta a lehetőséget és felhívta rá a Twitteren/X-en a figyelmet, hogy a platformján valóban mindenki birtokolja a meglévő játékait: sem licenc-problémák, sem megszűnések, sem egy az internettől mindenkit elvágó zombiapokalipszis nem változtat ezen.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)