Hogy mi történt a Konami irodáiban, amikor összerakták a METAL GEAR SOLID - Master Collection újrakevert darabjait, azt elképzelni sem tudjuk. Kiderült ugyanis, hogy a vadonatúj csodacsomag egyes részei (pontosabban az MGS 2 és a 3) bizony 720p-ben renderelik ki a modelleket PC-n.
Ennek eredménye, hogy iszonyatosan zavaros képet kapunk 1440 vagy 4K képernyőkön. A 3D-s elemek felskálázása nem egy bonyolult művészet, amit egy modder be is bizonyított néhány óra alatt.
Sergeanur összedobott egy pontosan 64,5 kilobyte-os csomagot, ami egy pillanat alatt megoldja a skálázási gondot. A telepítés után a Metal Gear Solid 2 és 3 minden gond nélkül képessé válik 4K-s textúrák kirenderelésére, és míg egyes fórumozók felhívták a figyelmet a UI esetleges hibáira, a PC Gamer Wes Fenlonja semmi ilyesmibe nem futott bele a (bevallottan rövid) próbaköre során.
A látványbeli előrelépés ugyanakkor hatalmas:
A felskálázásnak egyébként lehetnek kellemetlen mellékhatásai. Egyes vizuális effektek eltörhetnek az emelt felbontás miatt, de az ilyen problémákat elvileg a Konami orvosolta a 2011-es HD Collectionnel, az új gyűjtemény pedig arra a verzióra épül. Remélhetőleg nem lesz gond a moddal, de ha igen, akkor a közösség valószínűleg azt is hamar megoldja majd.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.