Silent egy kezdő YouTube videós, aki alig beszél angolul, a játékfejlesztésben sem kifejezetten jártas, de ettől még ég benne az alkotói vágy. A célja, hogy egyszer az iparban dolgozhasson, ezért neki is ugrott egy kisebb személyes projektnek: átültetni a Silent Hill 2-t Unreal Engine 5-be.
A srác nem aprózta el a dolgot, de a tapasztalatlansága ellenére nagyon szépen oldotta meg első feladatát. Ugyan játszani nem lehet a remake-kel (le is csapná érte a Konami), de egy videóban bemutatta a végeredményt.
Silent megfogta a Silent Hill 2 eredeti textúráit, AI segítségével lecsiszolta őket, és átültette azokat az Unreal Engine-be. Az elemekre rádobott némi ray tracinget, dinamikus árnyékokat, és finomhangolt fényhatásokat a lehengerlő látvány érdekében.
A végeredményt FPS-, TPS- vagy a tradicionális fix nézőpontú megoldásban is élvezhetjük:
Mivel Silent az eredeti textúrákkal és modellekkel dolgozott, így azok a régiek maradtak. Ettől az összehatásnak inkább van remaster, mint remake érzete, de igazából mi egy ilyen újrakeveréssel is megelégednénk, ha a Konami végre előásná a franchise-ot a saját maga által ásott sírgödörből.