A ZeniMax felvásárlásával a Microsoft nemcsak a Bethesda Softworks által kiadott remek játékokat tudhatja magáénak, hanem az id Software saját, id Tech nevű videojátékos motorját is, ami korábban már bebizonyította, hogy elég ütős teljesítményre képes. Az engine-nek köszönhetően ugyanis a részletgazdag látványvilág mellett a magas fps-számot is élvezhetjük, ami egyértelműen egy jó kombináció.
Ezért is jó hír az, hogy a jövőben talán az Xbox égisze alá tartozó fejlesztőstúdiók is áttérhetnek az id Tech-re. Erről maga a csapat vezetője, Phil Spencer beszélt, aki szintén elég jó véleménnyel van a motorról, és kifejezetten tetszett neki, ahogy az id producere, Marty Stratton beszélt arról, hogy korábban a Bethesda több stúdiójával is együttműködtek.
Mivel az Xbox Game Studios elég sok fejlesztőcsapattal rendelkezik, így a fenti dolgokat figyelembe véve nagyon is elképzelhetőnek tűnik, hogy ezen brigádok egy része is hasznosíthatja majd az id Tech adottságait. Spencer legalábbis szeretné a következő szintre emelni a dolgot, és a jelek szerint már agyalnak is azon, hogyan tudnának egy olyan eszközt megalkotni a motorból, amellyel a fejlesztők megvalósíthatnák az álmaikat.