Néhány órával a hírek felröppenése előtt a Discord-közösségek és a Steam-fórumok azzal lettek tele, hogy egy bugnak köszönhetően "a gépeden futtathatnak kódot a szerveren keresztül". A közösség tagjai felhívták mindenki figyelmét erre a veszélyre, és tudatták, hogy a legjobb védekezés, ha töröljük a Titanfall 2-t a gépeinkről.
Természetesen a Respawn is felfigyelt a dologra, és kiadott egy nyilatkozatot, miszerint nincs mitől tartani: a legnagyobb baj, ami történhet, hogy összeomlik a kliensünk játék közben.
A kérdéses bug egyébként nagyon hasonlónak tűnik ahhoz, amivel a Valve-nek is meg kellett küzdenie. Egy Blueghost nevű felhasználó szerint a programhiba a következőképp működik:
"Amikor egy, a karakterlimitnél hosszabb nevű játékos próbál meghívni, akkor a program elkezdi felülírni a többi fájlt ahhoz, hogy menthesse az említett nevet. Amikor a fájl kikerül az ideiglenes részlegből, akkor a gépünk elkezdi azt futtatandó kódként értelmezni felhasználónév helyett."
Nem ez az első eset, hogy valamely többjátékos címnek gondja támad a felhasználónevekkel, mindenesetre a Respawn igyekszik mindenkit megnyugtatni, már dolgoznak a megoldáson.
"A fejlesztőink szerint egy egyszerű hibáról van szó, amitől összeomolhat a kliens. Mi nem hisszük, hogy bármilyen komoly fenyegetést jelenthet ez az érintett játékosokra vagy gépeikre nézve."
A stúdió kommunikációs vezetője, Ryan K. Rigney ennél egy fokkal erősebben válaszolt.
"Ma megismerhettem Brandolini törvényét: a baromság cáfolatához sokkal több energia kell, mint a megteremtéséhez."
Egyre csak szaporodnak a Titanfall körüli botrányok, ezért nem csoda, hogy kicsit belefáradtak már a srácok a dologba. Az biztos, hogy a "töröljétek a Titanfall 2-t" és a hasonló felhívások nem fogják meggyőzni arról a Respawnt, hogy érdemes lenne Titanfall 3 fejlesztésének nekilátniuk.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!