Ha eltekintünk a tavaly kirobbant zaklatási botrány aktuális fejleményeitől és az anyacég Activision Blizzard King Microsoft általi felvásárlásától, a Blizzard háza tájáról az elmúlt hetekben az volt a legizgalmasabb hír, hogy a nagy múltú stúdió egy olyan túlélőjátékon dolgozik, ami nem a meglévő franchise-ok folytatása.
Most viszont egy bejáratott univerzum bővítésével kapcsolatos állásajánlat jelent meg a Blizzard karrieroldalán, egészen beszédes részletekkel.
A legfontosabb, hogy a meghirdetett vezető tartalomtervezői poszt egy be nem jelentett projektre szól, tehát nem a Diablo IV-ről és nem is az Overwatch 2-ről van szó. A munkaköri felelősségek között pedig ott szerepel, hogy a jelentkezőnek határozott elképzelésekkel kell rendelkeznie egy "bejáratott Blizzard IP"-n belül létrehozandó, mechanikai és narratív szempontból is érdekes küldetésekről.
Az állás követelményeit böngészve még számos izgalmas információmorzsát csipegethetünk fel:
- Tapasztalat szerepjátékok építésében és írásában.
- Bizonyított képesség egyjátékos küldetések, történetek, stb. fejlesztésére.
- Tapasztalat megosztott világokban található küldetések, helyszínek és karakterek megalkotásában.
- Tapasztalat papír-alapú és/vagy élő szerepjáték-kampányok létrehozásában.
- Szenvedély az asztali vagy a számítógépes szerepjátékok iránt.
Mindezekből az rajzolódik ki, hogy egy single player fókuszú, megosztott világba helyezett RPG-hez keresnek valakit, aki a saját elképzelése mentén levezényli a játék megtöltését történetekkel, küldetésekkel és karakterekkel. Azt azonban nem árt megjegyezni, hogy az efféle spekuláció mindig csalóka, hiszen egyetlen hirdetés csak egy bizonyos ember feladatairól árulkodik biztosan.
Így aztán lehetetlen megtippelni, hogy pontosan melyik IP-hez készülhet a titokzatos projekt, de akár egy sima mobiljáték is rejtőzhet az állásajánlat mögött. Az Activision Blizzard ugyanis alaposan ráfeküdt ezekre, az időtlen idők óta készülő Diablo Immortal mellett még az idén kapunk egy telefonos spin-offot a Warcrafthoz is. Álmodozni persze szabad, mi például nagyon tudnánk örülni egy StarCraft-témájú RPG-nek, vagy egy szerepjátékos elemekkel turbózott Warcraft-folytatásnak is, ami nem a WoW sokadik, egyre silányabb kiegészítője.