A hivatalosan 2020 szeptemberében útjára indított Xbox Cloud Gaming (leánykori nevén Project xCloud) ma már világszerte 26 országban biztosít hozzáférést a felhőben futó játékokhoz Androidon, iOS-en, Xbox konzolokon és PC-n egyaránt.
A tavaly óta teljes mértékben a next-gen Xbox Series X hardverére épülő szolgáltatás most újabb komoly fejlesztés előtt áll, a Microsoft ugyanis már dolgozik a billentyűzet és az egér támogatásának hozzáadásán.
Az Xbox Cloud Gaming jelenleg csak a kontrollert, illetve bizonyos címeknél az érintőképernyős vezérlést támogatja, Jörg Neumann, a Microsoft Flight Simulator fejese egy nemrég tartott youtube-os kérdezz-felelekben viszont elárulta, hogy előbb-utóbb bekerülnek a repertoárba a PC-s perifériák is.
Neumann a repülős szimulátor jövőjéről beszélve tárta fel, hogy az Xbox Cloud Gamingért felelős csapat dolgozik a funkción, így az egér + billentyűzet párosa nem csak a Flight Simulatorban lesz elérhető. A fejlesztést tehát nem ők végzik, ezért pontos megjelenési dátumot sem tudott mondani, de személy szerint azt reméli, hogy júniusra készen állhat az újdonság.
A vezető azt is belengette, hogy a Flight Simulator felhős változata az érintőképernyős és a giroszkópos irányítást is támogathatja. A The Verge megkérdezte az Xbox PR-osztályát a témáról, ők pedig nem is tagadták Neumann állításait:
"Az induláskor a Microsoft Flight Simulator a szabványos kontrollereket támogatja a felhőalapú játékhoz. A csapat kísérletezik az érintéssel és a gyro-vezérléssel, és izgatottan várja az egér+billentyűzet felkarolását, amint az elérhetővé válik a platformon, de egyelőre nincs konkrét bejelentésünk vagy időzítésünk, amit megoszthatnánk."
Kétségtelen, hogy a Game Pass Ultimate tagsággal elérhető Xbox Cloud Gaming számára hiánypótló lesz ez a bővítés, hiszen a GeForce Now, a Google Stadia és az egyelőre csak korai hozzáférésben futó Amazon Luna is támogatja a jó öreg bill + egér kombót.