Amikor először hallottunk a The Last of Us Part I-ról, rengeteg kérdés merült fel azzal kapcsolatban, hogy vajon a Naughty Dog tényleg tud-e annyit újítani az eredeti sztori kivitelezésén, hogy azt megérje újra megvenni, pláne annak fényében, hogy 2014-ben PlayStation 4-re már érkezett ugyebár egy remastered kiadás, ami mai szemmel sem néz ki rosszul.
Ahogy közeledik a megjelenés, úgy árulnak el egyre többet a The Last of Us Part I-ról, most pedig egy friss gameplay videóban több mint 10 percen keresztül magyarázzák, hogy mivel dobták fel a korosodó játékélményt. A látottak tükrében pedig mi bizony nagyon izgatottak vagyunk.
Néhány nappal ezelőtt, mintha csak egy csapot nyitottak volna meg: elkezdtek képek és videók is kiszivárogni a The Last of Us Part I kapcsán, most pedig a Sony tett közzé egy 10 perces videót, amiben nem más, mint a sorozat atyja, Neil Druckmann vezeti végig a játékosokat a változásokon, amikből akad is bőven, vegyük végig őket szépen sorjában.
Változik az MI
A The Last of Us Part I ellenségei sokkal okosabban és taktikusabban viselkednek majd, mint tették anno az eredeti játékban és a remasterben. A Naughty Dog a második epizód technikáit ültette át, így az új MI már összehangolva mozgatja az NPC-ket, és állítólag az olyan kínos jelenetek sem fordulhatnak majd elő, mint mikor Ellie nekirohant egy ellenfélnek, akinek úgy kellett korábban tennie, mintha észre sem vette volna a karaktert.
Kisegítő lehetőségek
A fejlesztés során nagy figyelmet fektettek arra, hogy mindenki számára elérhetővé és könnyen játszhatóvá tegyék a játékot, így megpróbáltak annyi kisegítő lehetőséget tömni a The Last of Us Part I-ba, amennyit csak lehet. Ez lesz például az első PlayStation játék, aminek az átvezetőiben is lesz audionarráció.
Játékmenet változtatások
Az MI fejlődésénél és a kisegítő lehetőségeknél azonban sokkal látványosabb újdonságok is várhatóak. Érkezik például egy új, "Permadeath" mód. Ennek elég beszédes a neve, ugyanis ha meghalsz ebben a játékmódban egy fejezet során, akkor a legelejéről kell újrakezdened azt. Érkezik továbbá egy speedrun mód is, ami egy beépített számlálóval segít majd nyomon követni a vállalkozó szelleműeknek, hogy mennyi ideje vannak egy adott fejezetben, illetve mik a korábbi eredményeik.
A The Last of Us Part I-ban továbbá számos új kinézet is bekerült, minden eddiginél jobban alakíthatók lesznek Joel és Ellie, illetve az eszközeik megjelenései.
Grafikai fejlődés
A játék grafikai megjelenésével kapcsolatban már korábban is voltak viták, egyesek ugyanis nehezményezték, hogy néhol teljesen másképp néz ki a Part I, mint az eredeti játék. Ettől függetlenül is teljesen magabiztosan ki merjük jelenteni, hogy az ramake-elt verzió elképesztően nagyot lép előre, a PlayStation 4-es remaster ehhez képest a kanyarban sem volt - hiába nézett ki anno már az is remekül. Az új verzió tényleg kihasználja a PlayStation 5 (és PC) nyújtotta lehetőségeket, de nem csak az adaptív ravaszra vagy a haptikus visszajelzésekre gondolunk, hanem arra, hogy zavarba ejtően részletesek lettek a helyszínek, amiket most tényleg megéri majd újra felfedezni.
További újdonságok
A két korábbi epizódban a játékosok nehezményezték, hogy a fényképezős mód szinte feleslegesen van a játékban. A Naughty Dog meghallgatta az ilyen jellegű kritikákat is, és alaposan felturbózta ezt a funkciót annak érdekében, hogy a közösség minden eddiginél lélegzetelállítóbb képeket készíthessen.
Végül, de nem utolsósorban bekerült egy karakter nézegető mód is, ahol diorámaként jelennek meg a szereplők és különböző helyszínek, hogy alaposan elmélyülhessünk azon részleteiben, amire nyilván nagyon büszke a Naughty Dog.
A The Last of Us Part I miután már aranylemezre került, szinte biztosan szeptember másodikán jelenik meg PlayStation 5-re. Ugyan PC-re is megerősítették az érkezését, ehhez még nem adtak meg kitűzött megjelenési dátumot.