Tegnap mi is beszámoltunk arról, hogy egyes források szerint az Electronic Arts leállította az EA Vancouver készülő Star Wars játékának munkálatait, mivel inkább olyan projekteket szeretnének támogatni, amik jóval hamarabb, akár már a jövő év végére elkészülhetnek. Nos, nem kellett sokáig várni a kiadó hivatalos válaszára.
Ez a nyilatkozat azonban elég kevés konkrétumot tartalmaz. A szóban forgó játék, ami az Orca kódnevet viseli/viselte nem más, mint a Visceral Games korábbi projektjének újragondolása - a fejlesztőcsapat bezárásával az EA alapjaiból indíttatta újra a játék fejlesztését, így lett a Ragtag kódnevű munkából az említett Orca.
Az EA a Variety-nek írta meg az egész ügy kapcsán a következőt:
"Az éjszaka folyamán híresztelések indultak el az egyik Star Wars projektünk kapcsán. A kreatív folyamat természetes velejárójaként vancouveri csapatunk folytatja nagyszerű munkáját, ami jövőbeli Star Wars tartalmakká és játékokká fejlődik majd. Teljesen elkötelezettek vagyunk amellett, hogy új Star Wars játékokat készítsünk, és nagyon izgatottak vagyunk a Respawn játéka, a Star Wars Jedi: Fallen Order miatt. Amint elérkezik a megfelelő idő, újabb információkat fogunk megosztani az új projektjeinkről."
Nos, ez így ebben a formában nem sokat árul el nekünk. Az viszont elég beszédes lehet, hogy nincs kimondva, továbbra is zavartalanul halad az Orca fejlesztése. Elég valószínű a fentiek alapján, hogy a korábbi pletykák igazak lehetnek, ellenkező esetben pontos cáfolatot kaptunk volna.
Egyetlen tény viszont biztos: 2013 óta, mióta az EA rendelkezik a Star Wars videojátékok kiadási jogával, mindösszesen két cím készült el (a mobiljátékokat nem számolva), ez pedig nem más, mint a Battlefront két része.
Tegnap mi arról kérdeztünk benneteket, hogy milyen Star Wars játékokat látnátok szívesen. Jelenleg egy nyílt világú játék vezet, behozhatatlannak tűnő előnnyel. Az Orca pontosan ilyen cím lett volna.