Ha földharcba kerülnék, valószínűleg alulmaradnék, és amint valaki elkezdi a karomat vagy a bokámat csavarni, reménytelenül igyekeznék minél hamarabb kijutni a kényelmetlen helyzetből. Ez érvényes mind arra az esetre, ha a valóságban fordul elő ilyen, mind arra, ha a UFC 4-ben, mert ahogy a sorozat eddigi játékaiban, itt is szinte lehetetlen épségben megúszni a földharcot. Megint átdolgozták a rendszert, megint egy kicsit suta lett, de ha el tudjuk kerülni, hogy az ellenfelünk szorításában vergődjünk, ismét jókat bunyózhatunk.
Ütni jó
Nagy szerencse, hogy az EA Sports csak kétévente ad ki új UFC-t, különben már sokkal korábban elfáradt volna a franchise. Most sem kaptunk mindent felforgató újításokat, csak finomítottak a rendszereken, kidobták, ami káros volt, fejlesztették, ami fontos. Ahogy az már hagyománnyá vált, a földharcon megint próbáltak javítani, és ezúttal egy sokkal egyszerűbb, átláthatóbb irányítási módot használva kísérelhetjük meg a feltápászkodást, de még mindig túlságosan megtörik a pörgős, technikás, sok lehetőséget kínáló álló harcot az analógtologatós minijátékok.
Alapvetően ez, illetve a pozícióváltás is használható, de ahogy elfogy az energia, gyakorlatilag lehetetlen bármilyen értelmes mozdulatot végrehajtani, és ez a játék elején, kezdő harcosunkkal hamar megölheti az élményt. Akinek a régi irányítási mód jobban bejött, válthat arra is, de érdemes adni ennek is egy esélyt.
Ha nem kerülünk szembe olyan ellenféllel, akinek mániája a végtagok kicsavarásával szerzett győzelem, egy sokkal élvezetesebb játékot játszhatunk - ez már csak azért is lehetséges, mert mind online, mind offline részt vehetünk olyan meccsekben, ahol kizárólag állva lehet harcolni. Jól irányzott ütésekkel, rúgásokkal viszonylag hamar megfektethetünk bárkit, és egy-egy erősebb találat hatása a legtöbbször komolyan érződik - kivéve akkor, amikor még túl gyengék vagyunk, és a szétvert fejű rivális a földről feláll, teljesen regenerálódik, és akármennyi horgot viszünk be, egyszerűen nem hajlandó elájulni.
A karriermódban folyamatos gyakorlással fejleszthetjük karakterünket, azokra a területekre, módszerekre koncentrálhatunk, amiket gyakran használunk.
Ez a mód egyébként most úgy épül fel, hogy miután az igen részletes és hasznos, átvezetőkkel színesített tutorialon túljutunk, és valamire való emberként tartanak számon minket, a mérkőzések között pontok felhasználásával edzhetünk, közösségi médiás oldalunkon generálhatunk hype-ot, vagy figyelhetjük ellenfelünket (valójában nem nézhetünk vissza felvételt, csak úgy tehetünk, mintha).
Nem fektettek bele túl sok energiát, a Fight Now és az online bunyók mellett viszont ez a másik értelmes mód, amit érdemes játszogatni. Kivették ugyanis az Ultimate Teamet, ami meglepő húzásnak tűnhet a játékipari tendenciákat tekintve, de valószínűleg nem volt olyan népszerű a UFC 3-ban, hogy érdemes legyen vele foglalkozni. Nem is volt túl szórakoztató egyébként.
OK KO
A sportág kedvelői valószínűleg az idei játékot is szeretni fogják, mert a hangulat rendben van, viszontláthatjuk a legnagyobb harcosok (férfiak és nők) virtuális mását jellegzetes mozdulataikkal együtt, fröcsög a vér, piroslanak a bőrfelületek - és hát igen felemelő érzés, amikor egy jól irányzott ütés vagy rúgás hatására legyezőként csuklik össze a fogadó fél. Nagy újítások nincsenek, de ami változott, az jó irányba. Vásárlás előtt azért nézzetek rá az EA Play által kínált próbaverzióval, úgy a biztos.