John Reseburg, a vállalat kommunikációs alelnöke a VentureBeat-nek nyilatkozva kijelentette, hogy az Electronics Arts beszünteti az online pass-ra építő kereskedelmi modellt.
Az Activision és a Ubisoft által is előszeretettel használt rendszer lényege az, hogy egy dobozos játékhoz egyedi kódot adnak, amelyet aktiválva a játékos online tartalmakat vagy többjátékos lehetőségeket ér el. Ha eladja használtan játékát, akkor az új vásárlónak külön kell vennie egy saját kódot, amivel mindent elérhet online.
"Meghallgattuk a játékosokat, akiknek nem jött be ez a megoldás, és úgy döntöttünk, hogy nem lesz többé online pass" - jelentette ki Reseburg, aki hozzátette: az EA továbbra is elkötelezett abban, hogy a vásárló már az első naptól minden tartalmat és szolgáltatást korlátlanul megkapjon egy játék vásárlásánál, amire szüksége van, de már másokkal sem akarnak kibabrálni.
Ennek a lépésnek kétségtelenül pozitív viszhangja lesz, amire szüksége is van a cégnek, hiszen az EA rendre nyerte el a legrosszabb vállalatok citromdíját, és persze a botrányok után új jövőképet kell festeni. Már csak a Star Wars rajongók miatt is.