Nem mindenki elégedett azzal, ahogy az EA Games és a DICE elképzeli a Star Wars: Battlefront sorozat méltó utódját, de a fejlesztők a hitetlenkedés ellenére is lelkesen haladnak előre a fejlesztéssel. Korábban is volt már szó arról, hogy miben lesz más az új rész a csapat korábbi játékaihoz képest, most pedig itt egy újabb szokatlan változás.
Talán az egyik legradikálisabb változtatás lesz eddig, hogy az új Star Wars: Battlefront teljes mértékben megszabadul a karakterosztályok rendszerétől. A fejlesztők egy jóval lazább, könnyebben testreszabható alternatívát szeretnének, amelyben korábban megszerzett felszerlésekből szabadon válogathatunk a meccsek előtt. Emellett az öt fős osztagokból álló rendszertől búcsút inthetünk, helyette a DICE egy partner-rendszerben dolgozik, ahol két játékost kötnek össze, akik egymást spawn pontként használhatják majd.
A keményvonalas rajongók számára ezek a változások valószínűleg eretnekségnek hangzanak, de ne ítélkezzünk felettük már azelőtt, hogy láttuk volna őket akció közben. Könnyen előfordulhat egyébként, hogy a DICE csak azt szeretné elérni, hogy az új Battlefront ne csak egy átmaszkírozott Battlefield benyomását keltse. Persze azért az űrcsatákat még hozzácsaphatnák valamikor a csomaghoz (és ne fizetős DLC-ként, ha van rá mód).