A sorozat korábbi részei:
Mire E3-ig számolok - Microsoft
Mire E3-ig számolok - Electronic Arts
Ugyan egy kicsit visszavett a tempóból, a Ubisoft még mindig lapáttal dobálja az Assassin's Creed részeket. Idén már nem lesz előző generációs rész, mint tavaly a Rogue (a kiadó kijelentette, hogy egyetlen játékot hajlandó kiadni Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, az pedig a Just Dance 2016 lesz), viszont már most tudjuk, hogy legalább három játékra számítani lehet. Visszatérésekre is számítunk, remélhetőleg megpróbálnak majd bocsánatot kérni a Driver: Speedboat Paradise miatt, illetve itt az ideje egy új Prince of Persia résznek, ami inkább az eredeti trilógiához hasonlít, mintsem az újhoz. Az igazat megvallva mindkettő jó volt a maga módján, úgyhogy akármi jöhet. Lássuk, mit várhatunk a Ubisoft E3 2015-ös előadásától.
Asszaszinok minden háztetőn
Kétségtelenül az Assassin's Creed a Ubisoft legjobban tejelő tehene, de a tavalyi év után azért a kiadó is érzi, hogy kicsit túltolta (még egy Rogue HD-t PS4-re és Xbox One-ra a rend kedvéért megszülhet, de ott bezárul a kör, és a tavalyi év eseményeire rázárhatjuk a pinceajtót). A Unityvel kapcsolatos botrány idén nem ismétlődik meg, és az új nagy rész, az Assassin's Creed Syndicate is radikális újdonságokat hoz. (Az például megvan, hogy a főhős kapucni helyett kalapot visel?) A játékmenetet rengeteg változás éri, amitől tényleg frissnek érezhetjük, és úgy újít, hogy közben hű marad a nevéhez. A fejlesztést idén először nem a Ubisoft Montréal, hanem a Ubisoft Québec vezeti, és biztos, hogy ez érezhető hatással lesz a játékra.
A Syndicate mellett az Assassin's Creed Chronicles alsorozat is bővül, Kína után van még egy utunk Indiába és Oroszországba. Mindkét játékot 2015-re ígérték, így legalább az egyikhez kaphatunk fix megjelenési dátumot, amit alighanem egy trailer kíséretében jelentenek be. Mivel egyik sem kapcsolódik a Syndicate-hez, valószínűleg nem fogják összehangolni ezek és a nagy játék megjelenését, így egyik valamikor a nyár végén, a másik pedig a tél elején jöhet. De ez csak spekuláció.
Még egy dolog van, amiről nem érdemes megfeledkezni: az Assassin's Creed film. A forgatást ugyan csak augusztusban kezdik, de egy teaser kiváló zárása lenne az előadásnak vagy az előadás AC-szegmensének. Sok mindent tudni akarunk a projekttel kapcsolatban, és ha a kérdéseink közül legalább egyet megválaszolnak, már boldogak vagyunk.
Rendőrök és rend-őrök
Bár sajnos Tom Clancy már nincs köztünk, az univerzum (vagy univerzumok), amit megteremtett még jópár játék alapjául szolgálhat. Az egyik a 2016 elejére halasztott The Division, melynek fejlesztése ugyan lassan halad, de mostanra el kellett érnie a csapatnak arra a pontra, hogy új gameplay-t mutathasson. Legalább valami rövidet. A béta indulásának dátumát is az E3-on jelenthetik be.
A másik biztos résztvevő a Rainbow Six: Siege, melynek megjelenését sokkal kézzelfoghatóbbnak érezzük. Pontos dátum már van, úgyhogy ehhez is várunk egy gameplay-t, infókat a még be nem jelentett pályákról, és érdemes készíteni a felhasználói fiókokat, nem lepődnénk meg, ha az előadás alatt fellőnék a béta szervereket.
Finoman merünk reménykedni abban, hogy folytatódik a Splinter Cell, viszont ha csak egy Blacklist HD-t kapunk, nem leszünk maradéktalanul vidámak. Ebből amúgy szintén készül film. A Ghost Recon: Future Soldier nem működött annyira, valószínűleg nem jelentenek be idén új részt a sorozatban, de a Ghost Recon Phantoms népszerű, hátha azzal kapcsolatban lesz valami mondanivalójuk. Mivel a jelenlegi generáció egyik fő elemének tartják a hangirányítást (mármint a kiadók, a felhasználók annyira nem lelkesek), van egy kis esély egy EndWar 2-re is – a teljesen más jellegű, alfában futó EndWar Online mellett elférne. A H.A.W.X. 3 viszont szinte kizárt.
Új esAiden
És persze ott van a Watch Dogs 2. Már jó ideje tweetelget róla egyik-másik Ubisoft-dolgozó, vagy valaki véletlenül feltölti nyilvános önéletrajzába, így gyakorlatilag nyílt titok, hogy jön. A kérdés, hogy mikor. Idei megjelenéssel nem számolunk, de bejelentés azért még lehet, és jövő év elején, két évvel az első rész debütálása után eljöhet a sokkal jobb, sokkal szebb, sokkal mindenebb folytatás, ami valószínűleg Aiden történetét viszi tovább, de lehet, hogy a világ, vagy legalább az Egyesült Államok egy másik pontján bontjuk az aszfaltot, egy másik hacker szerepében. Sok még a kérdőjel, de az E3 mindig remek lehetőség a kérdések megválaszolására.
Művészsoft
A UbiArt keretrendszerrel többször művelt már csodát például a Montpellier-i stúdió, tőlük inkább egy Rayman folytatást várunk, de egy Valiant Heartshoz hasonló kalandjáték is befuthat. A UbiArtot a montreali csapat is használta, ők a Child of Lighttal varázsoltak el minket, és nemrég ígéretet kaptunk, hogy az univerzum, ha nem is a Child of Light 2-vel, de valamilyen formában bővül. Jó kérdés, hogy a Ubisoft a sikerek után mennyi teret enged a cégen belüli kisebb projekteknek, remélhetőleg nem fog vissza senkit, mert ez eddig minden alkalommal jövedelmező volt.
A legjobban igazából annak örülnénk, ha a Montpellier végre félresöpörne mindent, és kiszenvedne magából egy Beyond Good & Evil 2-t, ugyanis holnap lesz hét éve, hogy bejelentették. Anno a Rayman Origins miatt tették félre, de az már jó régen kint van, ideje új kifogást találni. Valamit muszáj lesz mondaniuk.
A ritmus ha elkap
A Guitar Hero, a Rock Band és a Rocksmith sorozatok a ritmusjátékok legjobbjai, és így, hogy az első kettő idén visszatér, illene a Rocksmith-nek is valami újat mutatni. Kérdéses a sorozat jövője, a 2014 Editionön még volna mit fejleszteni, de azt csak a Ubisoft látja, hogy megéri-e neki. A DLC-k egyébként folyamatosan jönnek.
A Just Dance 2016 viszont garantált, mint azt a bevezetőben is olvashattátok, ez lesz az egyetlen Ubisoft játék, ami megjelenik Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra. Tényleg nem tudjuk, hogyan tudnának újítani, valószínűleg kapunk egy rakás számot meg valami olyan funkciót, amit aztán senki nem használ. De ne legyen igazunk. A Just Dance Now érdekes kezdeményezés volt, ehhez hasonló szintén jöhet. Hát még a Csak Tánc.
Vágyak, ábrándok, és ami idén kimarad
Ha a fentiek mellett még bármi belefér a Ubisoft konferencia idejébe, szívesen vennénk egy kis Might & Magic Heroes 7 bemutatót, annyira el van hanyagolva szegény. Folytatódhatna a South Park: The Stick of Truth is, de nagyon sok, nem feltétlenül a Ubisoftnál dolgozó embernek köszönhetjük, hogy az létrejött, nem tudjuk, egy ilyen volumenű projektbe a Ubi, az Obsidian, vagy a Trey Parker-Matt Stone páros belevágna-e. Azt sem, hogy az 1,6 millió eladott példány elég-e egy folytatáshoz.
Yves Guillemot korábban azt nyilatkozta, hogy kísérletezgetnek a VR-ral, de meglepődnénk, ha bármi ezzel kapcsolatosat bejelentenének. 2016 elejéig még sok minden történhet, hiába tűzték ki az Oculus Rift felhasználói változatának megjelenését akkorra.
A végére egy pillanat erejéig elképzelhetünk egy Call of Juarez folytatást is, ennyi szünet elég volt ahhoz, hogy a visszajelzések alapján legyen valami elképzelése a kiadónak arról, milyen irányba haladva lenne jövője. A vadnyugati téma hiányzik, kevesen próbálkoztak vele, maradandót meg pláne kevesen alkottak, a kategóriában van még potenciál.
A Ubisoft sajtókonferenciája június 16-án, 0:00 órakor kezdődik, készítsétek a kávét és kapcsoljatok a GSO-ra.