A redmondi székhelyű cég Research and Development (Kutatás-fejlesztési) divíziója egy olyan, mérföldkőnek számító megjelenítő technológiát tervez, ami adott játékok környezetét 360 fokban vetítené szobánk falaira, így minden eddiginél jobban beleélhetjük magunkat az akcióba.
A szabadalmi bejegyzésekben “környezeti megjelenítő”-ként emlegetett eszköz egy fejlett kivetítő technológiát használva a szoba mind a négy falára képes képet vetíteni. Az új készülékbe alighanem egy 3D-s mélységérzékelős kamerát is szerelnek, ami elméletileg képes lesz infravörös fény kibocsátásával kiszámítani a játékos helyzetét és feldolgozni, hogy hol ütközik akadályba a jel, hasonlóan a Kinectnél használt technológiához.
A szabadalomban azt is megemlítik, hogy az új technológia a júniusban kiszivárgott Kinect Glasses-zal is képes lesz együttműködni. A Kinect Glasses lényege, hogy a szemüveget viselő játékosok a kiterjesztett valóság élményét élhetik át. Használatához természetesen Kinectre is szükség van, a két készülék kommunikál egymással, ahogy a Wii esetében a távirányító és a konzolba épített érzékelő.
Amennyiben a Microsoft valóban elkészíti az egyelőre névtelen eszközt, eddig nem látott élményben lehet részünk. Ezután nem csak a TV-vel, de a falakkal is interakcióba léphetünk, kihasználhatjuk a rendelkezésre álló tér egészét. Az Xbox 360 az összes kapcsolódó eszköz kombinációjával minden eddiginél pontosabb képet kaphat a játékos mozgásáról, helyzetéről.
Rengeteg kétség is felmerül a technológiával kapcsolatban. Egyrészt a szobák általában nem állnak üresen, a bútorokra vetített kép pedig nem adja vissza a tökéletes élményt, nem beszélve a formából adódó pontatlanságról. Másrészt a szobák többségében a televízió a falhoz közel van, így az ahhoz legközelebb eső falra vetülő kép sem biztos, hogy beteríti az egész falat. Ti mit gondoltok, szeretnétek, ha szobátok háborús övezetté vagy épp versenypályává alakulna?