Az n-Space és a Digital Extremes gondozásában készülő játék még ebben az évben tiszteletét teszi majd PC-n, ahol 4-fős partik nézhetek majd farkasszemet egyetlen mesélővel és az általa kidolgozott kalanddal. A már megszokott 4v1 rendszert úgy alakítják ki, hogy mindkét oldal számára élvezetes legyen, megfelelő szabadságot biztosítson, de azért a megfelelő szabályokat kövesse. Ha a parti egy bűntényt indul felgöngyölíteni, akkor a kaland végére nem köthetnek ki egy sárkány barlangjában, de a mesélőnek rengeteg lehetősége lesz, hogy izgalmassá tegye a kalandot és szükség esetén segítse a játékosokat.
A KM-ek megváltoztathatják az összecsapásokat, módosíthatják a szörnyeket, csapdákat helyezhetnek el, jutalmazhatják vagy büntethetik a csapat tagjait. A kezelőfelületen valós időben zajlanak a módosítások, nincs szükség előre megírt dolgokra, de ha kedvünk tartja, akár egy teljes kampányt is összeállíthatunk.
A játékosok legfeljebb négyen vághatnak neki a kalandnak, de természetesen lehetőség lesz a klasszikus szerepjátékokban megszokott egyjátékos módra is, ahol a csapatunk többi tagját az AI irányítja. Dan Tudge, az n-Space elnöke korábban a BioWare csapatát erősítette, így van már némi tapasztalata a szerepjátékokban. "A Dragon Age: Origins a Baldur's Gate szellemi örököse akart lenni, amit úgy gondolom, sikerült is elérnünk. Most is ez a cél. A játék fontos részét képezi a a csapat alapú taktikai harc, az idő megállítása és a karakterfejlődés, de nagy lesz a hangsúly a történeten is." - mondta Tudge.
Arról egyelőre nem sokat árultak el, hogy a narratíva, illetve a szóló és többjátékos kalandok pontosan hogyan kapcsolódnak majd össze. A játékmechanikák a D&D 5. kiadására épülnek majd, a gyakorlott Forgotten Realms játékosok pedig biztosan rengeteg ismerős helyszínnel és momentummal találkozhatnak. A későbbi bővítést DLC-kkel akarják megoldani.
A Sword Coast Legends megjelenés 2015-ben várható Steamen és más digitális értékesítéssel foglalkozó platformokon.