Néhány szerencsés kiválasztott szakmabeli bejuthatott a Square Enix zárt körben tartott prezentációjára az E3 alatt, s futás közben vethetett pillantást a nagyközönség számára még csak koncepcióképeken létező Dungeon Siege 3-ra.
A meghívottak között volt amerikai testvérlapunk, a GamePro munkatársa is, aki több más kollégával egyetemben (Joystiq, Gaming Bits) el volt ájulva attól, amit az Obsidian házon belül fejlesztett grafikus motorja varázsolt eléjük.
- Egybehangzó beszámolóik szerint a látvány odab... akarom mondani, lenyűgöző, igazán részletgazdag és hangulatos. Minden mozog, él, lélegzik, és ami valóban örömhír, a korábbi epizódokra emlékeztet az is, hogy észrevehető töltögetés nélkül kukkantunk be barlangokba, kazamatákba, majd bukkanunk ismét a felszínre.
- Mint ismeretes, a Dungeon Siege 3 konzolokra is megjelenik (Xbox 360, PlayStation 3), ezért három kameranézetet építettek a játékba. A váll feletti inkább a konzolosok igényeit elégíti ki, az izometrikus pedig az egérrel kattintó játékosokét. A harmadik pedig lényegében a játék világát mutatja be panoráma-szerűen. A távolban feltűnik egy hósapkával borított hegycsúcs, vagy egy város magasba törő tornyai. Ezek pedig többnyire nem díszletek, valamilyen úton-módon el is tudunk jutni oda.
- Különféle kasztok lesznek (archon, druid, guardian, stb.), amelyek más-más stratégiát igényelnek, s ezáltal nem nyújtanak ugyanolyan játékélményt.
- A hősök kinézetét az egyszerű és jól áttekinthető inventoryban pillanatok alatt átszabhatjuk.
- A kooperatív multiplayer bármikor aktiválható, akár játék közben is csatlakozhat a cimboránk. A bemutató alatt egy képernyőn osztozott két játékos, split-screen és esetleges online co-op megerősítésre vagy cáfolatra vár.
- Az ígéretekhez híven szerteágazó - szó szerint - párbeszédrendszer vár a kalandozókra. Faágat formázó felületen bogarászhatunk a válaszlehetőségek között. Ugyanakkor megmarad a játék akció-rpg-nek, több lesz a szövegelés mint a korábbi részekben, ráadásul jobban kidolgozott, de továbbra is az ellenfelek ledarálása, a zsákmány összeszedése és tapasztalati pontok gyűjtögetése a lényeg.
Ohh, és mielőtt elfelejteném, a Square Enix megvásárolta a Dungeon Siege jogokat, így a csakis a kiadó dönt arról, mi lészen a franchise további sorsa.