A kellemetlen híreket Greg Zeschuk és Ray Muzyka hozta nyilvánosságra, elképzeléseik között nem szorítottak helyett a többjátékos módozatoknak, stúdiójuk erőfeszítései kizárólag az egyjátékos kampányra összpontosulnak. Megjelenése után „tonnányi" letölthető tartalmat tesznek elérhetővé, melyek tetemes részét a fantáziavilágban kalandozó játékosok kreativitásra bízzák, magyarán szólva küldetésszerkesztővel kedveskednek a fejlesztőurak (PC-s verzióban gondolkodnak és nem kizárt konzolos szerkesztő eshetősége). Február elején elhalasztották a Dragon Age: Origins asztali rendszerekre fejlesztett verziójának megjelenését őszre, a köztes időszakban továbbcsiszolták a játékot. Hogy mennyire sikerült összemosniuk a Baldur's Gate és Neverwinter Nights szerepjátékok legjobbra sikeredett játékelemeit hosszú hónapokig rejtély marad, de Greg Zeschuk és Ray Muzyka hatalmas izgalmakról beszélt.