A 2012-es PAX rendezvényen szóba került a Dragon Age harmadik epizódja és a BioWare ígéretet tett arra, hogy ezúttal a rajongók visszajelzései alapján készítik el a sorozat újabb részét.
A Dragon Age II nagy port kavart fogadtatása után a BioWare kezd ráeszmélni arra, hogy érdemes a felhasználók visszajelzéseit és véleményét figyelembe venni, hiszen legjobban ők tudják, hogy mire van szükségük egy hasonló volumenű játékban. Mike Laidlaw, a Dragon Age sorozat kreatív igazgatója három fontos dolog megváltoztatását vetítette előre, melyeket a játékosok érdekei és azok igényei alapján alkalmaztak a fejlesztés során.
Az első dolog, amire szeretnének jobban odafigyelni, az a játékban előforduló ismétlődések. A Dragon Age II-ben nem egyszer előfordult, hogy a helyszínek ismerősek voltak és kizárólag az átjárókat változtatták meg, de hasonló dolgot figyelhettünk meg némely karakternél is: néhány apróbb eltérést leszámítva szinte ugyanazt a modellt láthattuk. A BioWare ígérete szerint a harmadik részben nem lesz hasonló ismétlődés, nem követik el azt a hibát újra, hogy létrehoznak egy gazdag világot érdekes személyekkel és ilyen kis dolgon buknak el. Minden egyedi és részletgazdag lesz.
A második változtatandó tulajdonság a csapattársaink felszerelését érinti. Sokakat frusztrált, hogy hiába találtunk temérdek különféle öltözetet, azokat nem tehettük rá csapattársainkra, kizárólag mi viselhettük és mi is csak akkor, ha a kasztunkhoz passzolt. A BioWare szeretne ezen változtatni és a folytatásban szabadon állíthatjuk össze társaink öltözékét, ráadásul az egyforma páncélok két különböző kaszton másképp fognak mutatni.
A harmadik és Mike szerint egyben utolsó fontos változtatás a döntéseink hatástalansága a sztori további menetére nézve. A Dragon Age II-ben szinte teljesen mindegy volt, hogy milyen döntést hozunk, az nem volt kihatással a játék történetére. Éppen ezért a BioWare szeretné bevezetni azt, amit már a Mass Effect részek során is megfigyelhettünk: állításuk szerint cselekedeteink látványosan befolyásolják majd a játék eseményeit.
A BioWare tehát megpróbál olyan Dragon Age folytatást összehozni, amely a rajongók számára örök élményt és letehetetlen játékmenetet jelent és az elmondottak alapján abba az irányba halad a fejlesztés, amely kritikai és bevételi sikereket hozhat a csapatnak és visszahozza a Dragon Age név régi hírnevét. Mit gondoltok, a három felsorolt változtatás közül melyik a legfontosabb? Esetleg mindhárom, vagy egyik sem?