Hirdetés

Dota Underlords előzetes - a Valve első akart lenni és nem csinálta rosszul

|

Ha valaha is elmerengett bárki azon, hogy milyen lehet a Dota sakktáblára helyezve, akkor itt a válasz.

Hirdetés

Kicsit úgy érzem magam, mint a 2012-2013-as MOBA-őrület elején. Ez volt az az időszak, amikor minden nagy kiadó kötelezőnek érezte, hogy megcsinálja a saját League of Legendsét, hiszen azzal majd jól megszedik magukat. Ez végül nagyon keveseknek jött össze, és az elmúlt két-három évben csak akkor hallottunk MOBA-król, amikor az egyik csapat lelőtte a sajátját. Egy picit reménykedünk benne, hogy az Auto Chess-klónoknál nem ez lesz a helyzet, hiszen a minőséggel egyelőre nincs gond. Legalábbis ami a Valve-et és a Dota Underlordsot illeti.

Hirdetés

Mi is ez most akkor?

Az Auto Chess egy Dota 2 modként kezdte karrierjét, amit kő egyszerűnek tűnő játékmenete miatt kaptak fel milliónyian. Nyolc játékost sorsol össze a meccskereső rendszer, akiknek mind kioszt egy-egy saját sakktáblaszerű mezőt, amire aztán a résztvevők különböző figurákat játszhatnak ki. A hősöket ábrázoló figurákból minden kör után felkaphatunk annyit, amennyit tudunk vagy akarunk. A választottakat lecsapjuk az asztalra, aztán várjuk, hogy a tábla túloldalán felbukkanjanak valamelyik ellenfél lényei. A csata automatikus, tehát nem befolyásolhatjuk konkrétan azt, hogy mi történik az adott körben. A figurák megjelennek, a karakterek egymásnak ugranak, és ha sikerül legyűrnünk minden szemben álló karaktert, akkor megnyertük az adott kört, és elégedetten hátradőlhetünk. Ha másként alakul, akkor veszítünk valamennyit életpontjainkból, és amennyiben a mérőszám eléri a nullát, kiesünk a meccsből. Körönként aranyhoz jutunk, amiből új figurákat vehetünk, a vásárláskor azonban érdemes több szempontot is észben tartani.

Egyrészt léteznek ritkább (gyakoriság szerint: szürke, zöld, kék, lila, narancssárga) egységek, másrészt egyes egységek különböző bónuszokat garantálhatnak másoknak, ha az adott figura az adott kategóriába tartozik. Ha például van három, hunter kategóriájú karakterünk, akkor azok dupla támadással ruházzák fel egymást. Érdemes tehát adott tematika köré építeni seregünket. Vásárláskor azonban nemcsak az számít, hogy melyik figura kivel passzol össze, hanem az is, hogy melyiket tudjuk hatásosan fejleszteni. Ha ugyanis van egy karakterünkből három egyformánk, akkor a három összeolvad, és kapunk helyettük egy jóval izmosabb kétcsillagos verziót, ha pedig utóbbiból rendelkezünk hárommal, akkor azok egy háromcsillagossá állnak össze. Azt is figyelni kell, hogy eleinte csak egy, aztán két figuránk lehet, aztán ahogy egyre több ellenféllel végzünk úgy lépünk szintet, és emelkedik a ledobható karaktereink száma. Szintünket arannyal is növelhetjük, de minél magasabbra jutunk, annál nagyobb ráfordítást igényelnek, ezért komolyan meg kell fontolnunk, hogy mire költjük érméinket. Amennyire egyszerűnek tűnik az, hogy csak lecsapunk karaktereket egy asztalra, és nézzük, ahogy ütlegelik egymást, annyira összetett az, hogy kinek, hogyan és miért szorítunk helyet a csapatunkban, szintlépésre vagy éppen a választható figurák újrakeverésére költjük-e aranyainkat.

Dobáljuk a fegyvereket

Míg a fentiek nagyrészt igazak lehetnek bármelyik, Auto Chess stílusú játékra, addig a Dota Underlords sajátos tárgyrendszere már egy egészen egyedi ritmust ad a játékmenetnek. Az mindegyik műfajbeli címre igaz, hogy néha a játék dob egy-egy tárgyat, amit aztán rátehetünk karaktereinkre, hogy felerősítsük azokat. Ezután eltávolítani már nem lehet a figuráról a cuccot, de újabbat bármikor rátehetünk. Az Underlordsban ez egy picit máshogy működik: egy karakter csak egy tárgyat hordozhat, de azt az egyet bármikor levehetjük róla, és átadhatjuk egy másik figurának. Emellett az olyan körökben, amikor tárgyjutalmat kapunk, választhatunk lehetséges "ajándékok" közül is.  Ilyen például a Vicious Intent, amely minden életben maradt egységünk után egy extra sebzést okoz az ellenfélnek. Az ilyen hatások és a variálható tárgyrendszer egy olyan plusz mélységet kölcsönöz az Underlordsnak, amivel az eredeti Auto Chess mod nem rendelkezett. A tárgyak maguk is kifejezetten erősnek tűnnek. Már egy olyan, viszonylag gyakori cucc is, mint a Mask of Madness (ráadás 60 százalék támadási sebesség, 20 százalék életerőlopás, és elnémítja a hordozóját, tehát nem tudja használni a képességeit) egy meglehetősen gyenge karakterből is brutális gyilkológépet csinál. Hogy a folyamatos tárgycserélgetés lehetősége mennyire lesz nehezen kiegyensúlyozható, azt még talán a Valve sem tudja, de egyelőre kifejezetten élvezem, hogy nem vagyok örökre lekötve és hátrányba kényszerítve egy hibás tárgyelhelyezési döntés miatt.

Ízig-vérig Dota

A Dota 2 szerelmesei azonnal otthon érzik majd magukat az Underlordsban. A figurákat azok a hősök jelképezik, amelyekkel ők már évek óta súlyos, hosszú órákig elnyúló csatározásokat folytattak. Itt van Axe, Puck, Morphling, Disruptor, Enigma és még több tucat karakter a jól ismert MOBA-ból. Az igazi szépsége a dolognak, hogy az említettek sakkfigurákként is pont ugyanúgy működnek, mint nagyobb testvéreik. Axe például maga körül pörögve mészárolja le az ellenfeleket, Puck egy hatalmas fénygolyóval pusztítja el azokat, akik előtte állnak, Morphling pedig a tábla egyik sarkából a másikba siklik egy pillanat alatt. A leglátványosabb talán az öreg Kunkka hajója, amely beteríti a fél pályát, és minden, ott található ellenfelet több másodpercre is lebénít. Ezúttal persze nem mi indítjuk el a különleges támadásokat, hanem automatikusan megtörténnek, amikor az adott karaktert eleget gyepálták ahhoz, hogy maximumra töltődjön a manacsíkja. Ettől függetlenül egy jól megválasztott hős varázslata könnyen megfordíthat egy elvesztettnek tűnő kört, még akkor is, ha az ellenséges csapatban több háromcsillagos karakter is csépeli a mi katonáinkat. Például nincs pajzs, ami felfogná a Shadow Fiend mindenre kiható sötét csapását, ezért iszonyatos pusztítást tud végezni. Csak gondoskodnunk kell róla, hogy túlélje az első néhány másodpercet. Ez is, mint minden más, az okos csapat-összeállításon múlik majd.

Hol tart a játék?

Ahhoz képest, hogy csak korai hozzáférésben pörög az Underlords, egy meglehetősen funkcióban gazdag játékot kapunk a semmiért (ingyenes címről van szó). Az elmúlt néhány hétben a Valve az alapvető játékmechanikák csiszolásán felül már egy fejlődési rendszert is rakott a játékba napi kihívásokkal, szinteződéssel feloldható kozmetikai opciókkal és egy kompetitív rangsorolási rendszerrel. Mindezt ráadásul úgy állította össze, hogy a nyílt béta megjelenésével egyidőben a játékot már mobilokra is elérhetővé tette. A hordozható változatok és a PC-s nagy testvér teljes átjárhatóságot kaptak, azaz a mobilosok játszhatnak a PC-sekkel, használhatják PC-s profiljaikat, és minden megszerzett eredményüket átvihetik egyik platformról a másikra. A Valve innentől kezdve valószínűleg csak a monetizációval fog kísérletezgetni, mivel jelenleg minden teljesen ingyen elérhető az Underlordsban, beleértve az első csatabérletet és az ahhoz tartozó kozmetikai jutalmakat is. Kíváncsiak leszünk rá, hogy a teljes értékű megjelenésre mit fognak kitalálni, de a Dota 2-t elnézve valószínűleg igyekeznek majd a lehető legbarátságosabb modellt kialakítani. Addig azonban még rengeteg hónapnyi tesztelgetés és játék vár ránk, és reméljük, hogy időközben nem történik semmi, ami miatt lesüllyedne a Steam mélyére, ahol a cég legutóbbi nagy próbálkozása, az Artifact is végezte.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)