Ha még emlékszik valaki, milyen érzés volt először a kezünkbe kaparintani a Doom klasszikus első és második részét 1993-ban és 1994-ben, valószínűleg egyetért abban, hogy azt a két játékot nem a szépsége adta el. Persze akkori mércével nem nézett ki rosszul egyik játék sem, de az igazi varázsát inkább az a technikai megvalósítás jelentette, amellyel nem valós 3D környezetet láttatott három dimenziósként, és ezzel megnyerte magának a játékosok legtöbbjét. Manapság viszont már nehéz úgy eladni egy játékot, hogy a fejlesztők nem követik a legeslegújabb technológiai csodákat, mert bizony belekényelmesedtünk ebbe a fene nagy jólétbe: a legújabb Doom epizódnak is mindenféle csillogót kell ígérnie ahhoz, hogy felfokozza a várakozást - és néha a nagy ígéreteknek nem sikerül megfelelni.
A Doom Eternal fejlesztői előzetesen azt ígérték, a játékba bekerül a ray-tracing támogatása, ráadásul elég nagyokat is mondtak ezzel kapcsolatban. Marty Stratton executive producer tavaly nyáron még úgy nyilatkozott, hogy a játék (és az egész Tech 7 motor) egyértelműen RTX kompatibilis lesz, sőt "jobban is csináljuk majd, mint bárki más". Ehhez képest nemrég egy újabb interjúban már fordult a kocka, amikor Strattont a PC-verzió részleteiről faggatták. A ray-tracingről szóló kérdésnél így fogalmazott:
"Igazából még nem is nagyon beszéltünk erről. És ha nagyon őszinte akarok lenni, nem is igazán foglalkoztunk ezzel a kérdéssel túl sokat. A csapat elkezdett ezzel kísérletezni és bizonyos dolgokat beépíteni a játékba még egy éve, de ugyanakkor egy csomó dolgot kellett még magán a játékon is faragnunk."
Szóval a tavalyi RTX-es ígéretek mögött nem volt igazából semmi alap, legalábbis olyan szinten biztosan nem, hogy "mi jobban csináljuk, mint bárki más". Stratton szerint persze a csapat imád minden új technológiai megoldást, de az elsőséget a játék és annak minősége élvezi, ezért ezzel kapcsolatban vissza kellett fogni a lelkesedésüket, és így arra koncentráljanak, hogy a Doom Eternal a megadott határidőre jól játszhatóan elkészüljön - ez elég fontos nekik most, mivel minden más csúszik, és komoly túlórázásra lesz itt is szükség ahhoz, hogy a tavasz a Doom tavasza lehessen.
A vezető szerint persze ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem kerül majd ray-tracing támogatás a játékba. A fejlesztés végefelé újra "készen állnak arra, hogy megvizsgálják a lehetőségeket", ráadásul vannak ígéretes ötleteik, amik állítólag túlmutatnak azon, hogy a technológia csupán a tükröződések, árnyékok és valós idejű fényeffektek terén mutasson valamit. Ez jól hangzik, de egyrészt ha csak most kezdenek el vizsgálódni, az bizony nem valami zero-day patch formájában, és nem is néhány hét múlva jelenthet majd RTX módot, másrészt ez bizony ismét a "mi jobbak vagyunk mint mások" jellegű nagyotmondásnak tűnik, ami már nyáron is lufinak bizonyult.
Szóval ha valaki pont azért vett valamilyen RTX kártyát, mert a Doom Eternal csodás effektjeivel akarta volna felavatni, most kissé lefelé görbülhet a szája, viszont ettől még reméljük, hogy a játék összességében jól sikerül. Aztán, mire megérkezik a ray-tracing támogatás, már talán az Nvidia mellett az AMD-nek is lesznek ilyesmit tudó kártyái, ami értelemszerűen lejjebb tolja majd az árakat és többen engedhetik meg maguknak, hogy már ilyen hardverrel felvértezve henteljék a csodásan csillogó és tükröződő szörnyeket.