Egészen boldoggá tett mindannyiunkat, ahogy az id Software 2016-ban feltámasztotta a Doom sorozatot, és bebizonyította, hogy az arena shooterek zsánerében is lehet még újat mutatni. A démonmészárlás kellően látványos, hangulatos volt, a gyönyörűen megrajzolt pályák adtak a játéknak valami különös bájt, a zene meg csak fokozta az egyébként is kiváló élményt.
Oka van annak, hogy négy évet kellett várnunk a folytatásra: a fejlesztőcsapat rengeteg újdonsággal készült, amiktől a pokol kiszabadult lakóinak darabolása még jobb szórakozássá válik. Januárban kipróbáltuk a játékot, azóta pedig sok további infó látott napvilágot, így személyes tapasztalatok és beszámolók alapján válogathattuk ki azt az öt újítást, aminek mi a legjobban örülünk.
Lángszóró, mert a pokol tüze nem elég
A játékban szinte elkerülhetetlen, hogy sérüljünk, hiszen mindig rengetegen támadnak minket, és nem tudunk minden lövedék elől kitérni. Épp ezért fontos figyelnünk arra, hogy ellenfeleink széttépésével (az előző részből visszatérő Glory Killek által) visszatöltsük életerőnket, a láncfűrészt használva pedig a lőszer-utánpótlásról gondoskodjunk. Ezeket egészíti ki a lángszóró, melynek hatására a megégetett ellenfelek páncéldarabokat dobnak. Emellett persze a lángok folyamatosan sebzik is célpontjainkat, így mindenképp érdemes a tűzzel játszani.
Otthon, édes erőd
Mivel a Föld nincs épp élhető állapotban, a Doom Slayer egy űrben lebegő erődbe vonult, ami a játék központi hubjaként szolgál, ide térhetünk vissza minden misszió után. A hatalmas építmény egyes szobái folyamatosan nyílnak meg, ahogy haladunk előre a történetben, így pár küldetés teljesítését követően elvonulhatunk a démonok börtönébe a harcot gyakorolni, piszkálgathatjuk öltözékünket, és egy térképen láthatjuk, hova kell mennünk, hogy folytathassuk a tisztogatást. Számos szoba, fejlesztésekre beváltható zseton, easter egg és egyéb extra vár minket a Fortress of Doomban, úgyhogy mindenképp érdemes lesz felfedezni.
Ugorj, mássz, lengj láncon!
A gyakorlott Doom-játékosok számára bizonyára nem titok, hogy a folyamatos mozgás a játékmenet egyik kulcseleme; aki megáll és fedezékbe bújik, azt hamarabb kapják szét, mint a kollégák az óvatlanul elővett rágócsomagot. A pályák az Eternalban is úgy vannak kialakítva, hogy dinamikus mozgásra adjanak lehetőséget, és ha lezuhanunk egy szakadékba, akkor sem ér minket túl nagy kár, nem kell az előző mentett állást visszatöltenünk, szinte azonnal folytathatjuk a szakítást és tépést. Lengedezhetünk továbbá a praktikusan elhelyezett rudakon, használhatjuk a Super Shotgunra szerelt láncos kampót, amivel ellenfeleinkhez húzhatjuk magunkat, illetve vetődhetünk mind a földön, mind a levegőben. Az ugrándozás egyébként a felfedezés során is fontos: falakba kapaszkodva, jó ütemben, jó irányba ugrálva haladhatunk tovább egyes pályarészeken.
A te fegyvered, ahogy te szereted
Sok olyan FPS van, amiben testreszabhatjuk és fejleszthetjük fegyvereinket, de nem mindnél érezzük a fejlesztések gyakorlati hasznát. A Doom Eternalban viszont abszolút. Modokkal megváltoztathatjuk arzenálunk tagjainak működését, többféle másodlagos tüzelési mód közül válogathatunk, valamint hatásosabbá tehetjük őket. Rúnákkal képességeket szerezhetünk (például lelassíthatjuk az időt a levegőt szelve vagy halálhoz közel), pontokkal öltözékünket és eszközeinket tehetjük jobbá, és nem csak a harcok, hanem a felfedezés során is hatékonyabbá válhatunk. Rengeteg lehetőség áll előttünk, de nem kell megijedni: a játék kellően barátságos, nem zúdít ránk mindent egyszerre.
Démonok között
Klasszikus többjátékos módok nem lesznek a Doom Eternalban (azokra ott a 2016-os Doom, amit ma is érdemes játszani), ellenben egy vadonatúj, 2v1-es mód igen. A Battlemode-ban egy játékos a Doom Slayert alakítja, ketten pedig démonok szerepében vadásznak rá, és a gép által irányított szörnyek is a vérét akarják. Ez elsőre talán nem hangzik korrekt felállásnak, de az id srácai nagyon ügyeltek arra, hogy az erőegyensúly megfelelő legyen - persze ehhez az is kell, hogy a démonok csapata hatékonyan működjön együtt. A szörnyek akkor nyernek, ha megölik a Doom Slayert, ő pedig akkor, ha mindkét másik játékossal végez, mielőtt közülük az előbb elpusztított újraéled (igaz, csak fél élete lesz, így könnyebb célpontnak számít). Hat pályán játszhatunk a megjelenéskor, és eleinte öt démon (Revenant, Pain Elemental, Mancubus, Marauder, Arch-vile) közül választhatjuk ki a nekünk szimpatikusat.
Mint láthatjátok, bőven lesz mit felfedezni, kitanulni a Doom Eternalban, és akkor még nem is említettük a kidolgozottabb sztorit vagy a változatos fegyverkínálatot. Március 20-án minden PC-s, PlayStation 4-es és Xbox One-os játékos belevághat a kalandba, és a Switchet vagy a Stadiát preferálóknak sem kell majd sokat várni. Nektek eddig mi tetszik a legjobban?
Rendeld elő a játékot itt: Előrendelés