Ezerszer átismételtük már, így mindenki tisztában van vele, hogyan indult a Cyberpunk 2077 pályafutása és azzal is, hogy azóta sikeresen magára talált a játék, köszönhetően a folyamatos frissítéseknek és nem utolsósorban a Netflixen váratlanul nagy sikert aratott Cyberpunk Edgerunners animesorozatnak. Azt viszont sokan elfelejtették, hogy a CD Projekt RED eredeti szándéka az volt, hogy a kampányra fókuszáló Cyberpunk 2077-nek lesz egy önálló többjátékos módja is mikrotranzakciókkal, és egy dedikált csapat dolgozott rajta.
Csakhogy az alapjáték helyrekalapálása elszipkázta az erőforrásokat, így már tavaly márciusban felvetődött az, hogy elkaszálhatják a multit és inkább olyan online technológiákat fejlesztenének, amiket könnyen integrálhatnának a későbbiek folyamán bármelyik játékba.
A CDPR új projektjeinek bejelentése után mostanra kommunikálta le hivatalosan a stúdió, hogy a Cyberpunk 2077 önálló többjátékos vadhajtásáról lemondtak. A csapat fő narratív-felelőse, Philipp Weber az Eurogamernek adott interjújában őszintén beszélt a helyzetről:
"[A Cyberpunk 2077 kijavítása a megjelenés után] azt jelentette, hogy más projekteket félre kellett tenni. A Cyberpunkkal sok mindent akartunk egyszerre csinálni, és csak arra volt szükségünk, hogy igazán koncentráljunk, és azt mondjuk: 'Oké, mi a legfontosabb rész? Igen, azt a részt fogjuk igazán jól megcsinálni."
Weber szerint a CP2077 eredeti többjátékos terveitől való eltávolodás a CDPR "egyjátékos, történetvezérelt, tripla-A RPG-k" iránti elkötelezettségének kihangsúlyozása. A stúdió azonban továbbra is számít arra, hogy a multiplayer a jövőben is része lesz a játékainak:
"Ami változik, az az online-nal kapcsolatos hosszú távú megközelítésünk, és ez alatt azt értjük, hogy megfelelően felkészülünk az online elemek játékainkba való beépítésére, ahol annak értelme van. Nem akarjuk túlzásba vinni, vagy elveszíteni az egyjátékos DNS-ünket. Átgondolt lépéseket akarunk tenni a robusztus online képességek kiépítése érdekében."
A Cyberpunk 2077 multijára tehát keresztet vethetünk, de ebből láthatóan tanult a fejlesztőcsapat, és a jövőben valószínűleg már bölcsebben lövik be, hogy mire képesek és mire nem. Ti mit gondoltok?