Nem panaszkodhatunk immár konzolos fronton sem a videojátékok látványvilágára, 60, vagy bizonyos esetekben akár 120fps mellett is képesek 4K-ban megjeleníteni kedvenceinket az Xbox Series X és PlayStation 5 masinák, attól viszont még nagyon messze vagyunk, hogy ténylegesen fotórealisztikus grafikával találkozzunk a mindennapokban.
Az Intel Labs kutatói igykeznek a játékok túlszaturált világát a valódi árnyalatokhoz hangolni, gépi tanulásos módszerekkel pallérozzák a neurális hálókat, munkájuknak köszönhetően pedig ezek képesek a valós fotórealizmus megjelenítésére a videojátékokban.
Leginkább az aszfaltozott utak, az autók lámpái, illetve a növényi környezet esetében elképesztően nagy a különbség az eredeti Grand Theft Auto V motorral megjelenített anyagok, és azok között, melyeknél már a mesterséges intelligencia dolgozik össze az engine-nel.
A tanulmány részletesen bemutatóját itt tudjátok elolvasni (némi képi prezentációval egyetemben), valamint érdemes megnézni az alábbi videót is, ami gyakorlatban, mozgás közben mutatja meg mindezt:
Nektek hogy tetszik?