Sokkal okosabbak nem lettünk ugyan, de most már a laikusok számára is körvonalazták, hogy nagyjából mire számítsunk a DirectX 11 kapcsán.
A Direct3D 11, az egyik kulcsfontosságú összetevő teljes Windows Vista (és később Windows verziók) támogatást élvez majd, természetesen minden hardveres fícsör tekintetében is. Kompatibilis lesz továbbá a DirectX 10-es, 10.1-es és 11-es (Ki hitte volna?) hardverekkel.
Új shader technológia gondoskodik majd arról, hogy a GPU a jövőben ne csak a 3D-s grafikus elemek megjelenítésében játsszon szerepet, hanem a fejlesztők afféle párhuzamos processzorként használhatják majd.
A játékok jobban kihasználják majd a többmagos gépeket köszönhetően az erőforrások hatékonyabb kezelésének.
Tesselation (mozaikosítás) támogatásra is számíthatunk, ami elmossa a határvonalat az rendkívül magas minőségű előre renderelt jelenetek és a valós időben rendereltek között.