A digitális disztribúció kiegészítheti a bolti forgalmazást
A Game Developers Conference több érdekfeszítő előadásnak, tanácskozásnak adott helyet idén is. Az egyik ilyen "Mi a digitális disztribúció következő állomása" címmel megrendezett konferencián olyan nagyok vettek részt, mint Greg Canessa Xbox Live Arcade menedzser; Ray Muzyka a BioWare-től; Gabe Newell, a Valve Software alapítója; Thomas Arundel, az Introversion Software társalapítója; Tom Mustaine, a Ritual Entertainment alelnöke; valamint Lars Brubaker, a Reflexive Entertaniment elnök-vezérigazgatója. Gabe Newell meglepve tapasztalta a Day of Defeat: Source ingyenes hétvégi promóciójának eredményét. A kampány után megduplázódott a hagyományos bolti forgalomba került játékváltozat iránti kereslet. "Óriási meglepetéssel fogadtuk, hogy a rugalmasság, és a sajátosságok, amit a digitális disztribúció közvetlensége kínál, nagy hatással van a hagyományos bolti forgalmazásra is, miközben önmaga is bevételt termel. Emellett remek promóciós hatékonysággal is rendelkezik." - mondta. Ray Muzyka szerint egyszerre van szükség mindkét forgalmazási módszerre, a kettő ugyanis kiegészíti egymást - s ez az elkövetkezendő jó néhány évben így lesz. A digitális letöltések elsősorban az epizodikus játéktartalmak szolgáltatására alkalmasak, alacsonyabb díjazással, esetleg havidíjjal. A lényege a frissesség és a bolti változathoz adható többletlehetőségek. A tanácskozás végére mindenki egyetértett abban, hogy a digitális disztribúciónak nagyobb teret kell hagyni a jövőben, ahogy egyre több fejlesztő és kiadó is felismeri ezt, de még évek kérdése, mire megfelelően kiépül az infrastruktúra.