Az utóbbi időkben a Blizzard népszerűsége történelmi mélyponton van, így valószínűleg minden erejüket bevetik, hogy egy remek játékkal kiengeszteljék a háborgó rajongókat. A Diablo IV lehet az a cím, amely kiköszörüli a cég reputációján esett csorbát. Mivel korábban a szemükre vetették, hogy rosszul kommunikálnak a rajongókkal, így mostantól rendszeres blogbejegyzésekben számolnak be arról, hogy mik zajlanak a fejlesztés körül.
A legelső ilyenben osztották meg, hogy jócskán átalakítják az irányítást a korábbi részekhez képest, amire leginkább azért van szükség, mivel - a széria történetében először - egyszerre zajlik a konzolos és PC-s változatok fejlesztése. Egy ilyen játéknál komoly eltérések lehetnek a kontrolleres és az egér/billentyűzetre építő irányítás között, viszont a Blizzard azon dolgozik, hogy a PC-s játékosok is könnyedén válthassanak kontrollerre.
"A kontroller támogatásnak nem kéne megszabnia, hogy milyen komplex lehet a játékunk; ez csak azt jelenti, hogy több lehetőséget is figyelembe kell vennünk. Ez nem szimpla ígéret, mivel mi elkötelezettek vagyunk, hogy teljesen természetes érezés legyen mindkét módon játszani."
Emellett egy új szörnycsaládról, a kannibálokról is beszámolnak a bejegyzésben, valamint olyan kisebb változtatásokat is megemlítenek, mint hogy co-op módban ezúttal már két játékos is megnyithatja az inventorit és a képességfát egyszerre. Ha részletesen szeretnétek az újdonságokról olvasni, akkor érdemes ellátogatnotok a Blizzard blogjára.
Ha többet akartok megtudni a Blizzard cégtörténetéről, akkor ezt a videót érdemes megnéznetek.